معرفی کتاب پیشوای صادق

معرفی کتاب پیشوای صادق

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ 0 اهل بیت علیهم السلام

نویسنده:

زبان:

موضوعات:

در مدینه غوغایی به پاست. ملائک در تشییع بدن نورانی ششمین اختر ولایت، صادق آل محمد(علیهم السلام) و مشایعت آن به عالم ملکوت از آسمان به زمین آمده اند. دیگر، شب ها اثری از آذوقه بالای سر نیازمندان نیست. دل های شیعیان در فراق رئیس مذهب تشیع، امام صادق علیه السلام داغ دار و اندوهگین شده است. صحن و سرای حریم باشکوه رضوی نیز در این روزهای پر از اندوه، سیاه پوش و چشم ها بارانی است.
به راستی ما شیعیان چقدر با معارف و سیره زندگی این امام همام، آشنایی داریم و چقدر توانسته ایم آن را سرمشق و الگوی زندگی خود قرار دهیم؟

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بارها بر اصلاح سبک زندگی مسلمانان براساس دین اسلام و نیز سیره و منش معصومین علیهم السلام که الگوهای انسان کامل هستند، تأکید کرده اند؛ چنان که می فرمایند: «مسئله سبک زندگی از مهم ترین مسائل است. یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که سبک زندگی مسلمان ها را عوض کنند و شبیه سبک زندگی خودشان بکنند(؛درحالی که) اسلام برای ما یک سبک زندگی آورده است».

در نوشتار حاضر کوشیده ایم فرازهایی از زندگی امام صادق علیه السلام را در عرصه های اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی به زائران و مجاوران حریم رضوی تقدیم کنیم. امید است این تلاش توشه ای باشد برای آخرتمان.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث