کتاب فلسطین در بیان رهبر انقلاب

کتاب فلسطین در بیان رهبر انقلاب

۱۱ مهر ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع

زبان:

 

درباره کتاب

بر هيچ‌‌كس پوشيده ‌نيست كه انقلاب اسلامي ايران بر پايه‌‌ي مباني دين مبين اسلام به ‌وجود آمده است. بر همين اساس حمايت از منافع جهان اسلام و بالخصوص ملتهاي مظلوم مسلمان از اولين شعارهايي بود كه توسط بنيانگذار مقدس جمهوري اسلامي قدّس‌سره مطرح ‌گرديد.
اين در حالي‌ بود كه رژيم منحوس پهلوي جزو اولين دولتهاي اسلامي بود كه اسرائيل اين دولت جعلي را به رسميت شناخته بود.
آرمان امام‌ خميني قدّس‌سره جان تازه‌‌اي به پيكر انتفاضه دميد و ابتكار تعيين جمعه‌‌ي آخر ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهاني قدس» عامل ماندگاري مسأله‌‌ي فلسطين گرديد.
پس از ارتحال آن حكيم الهي، عَلَم اين آرمان‌خواهي بر دوش خلف صالح او يعني حضرت آيت‌‌الله خامنه‌‌اي دام‌ظلّه‌العالي قرار گرفت.
گستره‌‌ي اطلاعات معظّمٌ‌له و اشراف ايشان بر مباني فقهي، تاريخي و سياسي مسأله‌‌ي فلسطين، هر محقق و شيفته‌‌ي علم را به پاي سخن ايشان مي‌‌كشاند.
اثر حاضر تلاشي ناچيز به منظور تسهيل استفاده‌‌ي علاقه‌‌مندان بهره‌‌مندي از محضر ايشان است.
این کتاب به کوشش سعید صلح‌میرزایی به صورت فارسی و لاتین (انگیلسی) در 416 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و تولید شد.
پس از این مقدمّه‌ی خواندنی، مطالب اصلی کتاب شامل مرور بیانات مقام معظّم رهبری، بزرگ‌پرچم‌دار مقاومت و آزادی قدس، در هشت بخش کلیّات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسؤولیّت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ی روشن گنجانده شده است. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ی مطالب، در فصلی مجزّا با عنوان «یادی از دوّمین روز قدس»، متن کامل بیانات معظّمٌ‌له در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است.
رهبر معظّم انقلاب، از این روز با تعابیری چون «روز تجمّع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیّت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایّام‌الله دیگر، مسأله‌ی فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مسأله‌ای انسانی، و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند. آینده‌ی فلسطین، وعده‌ی الهی بر شکست دوباره‌ی بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ی صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غدّه‌ی سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسأله‌ی فلسطین و... بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظّمٌ‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.
 
گفتنی است نخست وزیر اسرائیل؛ بنیامین نتانیاهو در تاریخ 9 مهر 1394  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و ضمن اظهاراتی جنگ طلبانه  این کتاب  را نشان داد و گفت که رهبری جمهوری اسلامی ایران گفته است که اسراییل تا بیست و پنج سال دیگر وجود نخواهد داشت.
 
او ادعا کرد این سخنان رهبری تهدیدی علیه زندگی و امنیت شش میلیون یهودی ساکن اسراییل است و از نمایندگان کشورهای حاضر در مجمع خواست تا در مقابل این گونه مواضع ایران سکوت نکنند! او پس از بیان این حرف برای رساندن منظور خود بیش از ۴۰ ثانیه سکوت کرد!
 
نسخه انگلیسی کتاب «فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای مدّظلّه العالی » نیز شامل گزیده‌ای از نسخه فارسی آن، توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
منابع:

 

گالری: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث