اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه روح الله

اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه روح الله

۰۵ خرداد ۱۳۹۵ 0 موسسه
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فیلم «روح الله »درعصر چهارشنبه 5 خردادماه 95 در سالن خدیجه کبری«سلام الله علیها» موسسه تحقیقات  و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام»  برگزار شد.
در این اختتامیه این جشنواره که از سوم خرداد به میزبانی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان آغارگردیده بود؛ چهره‌هایی چون رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و فیلم‌سازانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش و ابوالفضل جلیلی و هم چنین هنرمندانی چون مریلا زارعی از جمله مهمانان ویژه بودند.

 

اختتامیه جشنواره فیلم روح الله در موسسه اهل البیت اصفهان اختتامیه  فیم روح الله در موسسه اهل البیت اصفهان اختتامیه جشنواره فیلم روح الله
 

گزارشی از روند برگزاری جشنواره

دبیر جشنواره فیلم كوتاه روح‌الله گفت: یك هزار و ۱۱۴ اثر به این جشنواره فرستاه شده است كه از میان ۱۰۰ اثر منتخب توسط هیئت انتخاب ۱۶ اثر به عنوان برتر در اختتامیه معرفی می‌شود. موضوع فیلم‌های كوتاه یك تا سه دقیقه‌ای این جشنواره در ارتباط با امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان است.

 گزیده ای از سخنان رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره و نماینده موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در تهران 

 
امام خمینی(ره) مظهر حقیقت بودند و همواره بر این نکته اهتمام داشتند که ارزش هر کاری نزد خداوند محفوظ است و باید حقیقتاً برای خدا کار کرد.
این جشنواره در راستای ترویج اندیشه و آرای نورانی حضرت امام خمینی(ره) برای نخستین بار در اصفهان برگزار شد.
سینمای پیش از انقلاب بیشتر سرگرم کننده بود اما چند فیلم درخشان هم داشت اما اوایل انقلاب نظراتی افراطی نسبت به سینما ابراز شد که سخنان امام (ره) در آینده این هنر تاثیرگذار بود.
جشنواره روح الله به دور از همه غوغاسازی‌ها تلاش می‌کند با بهره گیری از تجربه و دانش اساسی و با حمایت از نسل جوان به اندیشه‌های امام (ره) توجه داشته باشد.

 گزیده ای از سخنان حجت‌الاسلام سید طاها هاشمی 

پس از انقلاب اسلامی سینمای جدیدی در کشورمان متولد شد که برخاسته از نوع نگاه انقلاب اسلامی به انسانیت و رسالت انسانی در این راستا است.
در واقع سینمای ایران یک تولد جدید در عرصه سینمای جهان بود که حرف‌های تازه بسیار نیز برای گفتن داشت و بدین ترتیب در صحنه‌های مختلف جهانی بارهای این سینمای ارزشمند مطرح شده است.
از یک سو جماعتی تلاش می‌کنند سینمای ما الگویی از سینمای هالیوود قرار گیرد و گروه دیگر با سینما و به تعبیر عام‌تر با هنر مخالفند که هر دو این موارد تهدیدی برای ما محسوب می‌شود.
 اصلی‌ترین وظیفه ما آغاز مسیر جشنواره فیلم کوتاه روح‌الله بود که فیلم‌های آن الگویی برای ساخت دیگر فیلم‌های کوتاه و بلند است و امیدواریم چنین جشنواره‌هایی زمینه مطرح شدن هنرمندان ایرانی در جهان را فراهم کند.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه "روح‌الله" با حمایت بنیاد حفظ تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، انجمن سینمای جوان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد سینمای فارابی، استانداری و شهرداری اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، شبکه مستند صداوسیما و اتاق بازرگانی اصفهان از 3 تا 5 خردادماه در اصفهان برگزار شد. 

تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا  و احمدرضا درویش

در  اختتامیه نخستین جشنواره فیلم روح الله از ابراهیم حاتمی کیا به عنوان کارگردانی که در بیشتر آثار خود از پیام های امام خمینی (ره)استفاده کرده است تجلیل شود.وی در فیلم های «مهاجر»، «آژانس شیشه ای»، «از کرخه تا راین» و «چ» به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیانات و تصاویر امام خمینی (ره) اشاره داشته است.
احمدرضا درویش در سخن کوتاهی بیان داشت: بنده در مقابل همه شما و به وِیژه در برابر کسی که آثارش بر تارک سینمای ایران می درخشد(ابراهیم حاتمی کیا) کوچکترین هستم.
تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا در اختتامیه  جشنواره فیلم روح الله تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم روح الله تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا در جشنواره فیلم روح الله
 
در پایان این مراسم به برگزیدگان جشنواره در بخش‌های فیلم‌نامه، نماهنگ، مستند، داستانی و انیمیشن لوح یادبود و نشان ویژه طلایی جشنواره اهدا شد.
 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث