قطعه صوتی فاطمی: غصب خلافت و گرفتن بیعت اجباری از امیرالمومنین امام علی علیه السلام

قطعه صوتی فاطمی: غصب خلافت و گرفتن بیعت اجباری از امیرالمومنین امام علی علیه السلام

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری
انساب الاشراف، «بعث أبو بكر عمر إلى علي حين قعد عن بيعته»، جلد 2 صفحه 269 از این سیزده جلدیها؛
فرستاد اولي، دومي را كه علی را بیاوردند «حين قعد عن بيعته و قال: ائتني به بأعنف العنف»   این را  برام توضیح دهید یعنی چی «اعنف العنف» «اعطنی به اعنف العنف» بلاذری می گه  با خشن­ترين شيوه، «عُنف» خشونت، خشونت هم مراتب داره  «اعنف العنف» یعنی بدترین شیوه ی خشونت و رفتار؛ علی را برام بیار. آنوقت که ما در کتابهای خودمون ببینیم، شاید بعضیها تعجب  کنند که «جی ء بعلی مُلببا » از اینجا گرفتند و کشان کشان می آوردند شما مطالب را کنار هم بذارید ببنید چه خبره  مطالب کتاب خودتان را جمع کنید آنوقت می بینید بیشتر از سلیمان قیس گفته شده مشکل سلیمان اینکه یک جا گفته اینها چی کار کردند  پراکندش کردند خلاصه «ائتني به بأعنف العنف فلما أتاه»، آوردند حالا چه چوری دیگه نمی گه «جرى بينهما كلام.» درگیری لفظی و مشاجره بین امیرالمؤمنین و فلانی فقال علي: «إحلب حلبا» بدوش «لك شطره». تو سهم داری می دونم سرمایه گذاری کردی می دونم تو هم سهم داری «إحلب حلبا لك شطره. و اللّه ما حرصك على إمارته اليوم إلا ليؤمرك غدا» سنگش را می زنی به سینه برای چی؟ نون به همدیگه قرض می دهید سنگ خلافت را به سینه می زنی که فردا تو خلیفه بشی اینها را ما می دونیم! تمام این کارها برای اینه خانه را می سوزانند، دین خدا برای این است اول تو بعد هم من.
قطعه ای از سخنرانی آیت الله طبسی درهمایش تخصصی فاطمیه* با موضوع مقتل شناسی
زمان: 130 ثانیه (02:10)

*. این همایش سه روزه، با همکاری مشترک موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ادا ره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه، از21  الی 23 اسفندماه، در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزارشد

در این همایش سخنرانان به بررسی منابع در زمینه  مقتل شناسی،  شناخت فضایل حضرت زهرا (سلام الله علیها) شناخت جریان های سیاسی در زمان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ،و جلسات  پرسش و پاسخ به شبهات پرداختند.
سخنرانی استاد نجم الدین مروجی طبسی در روز پنجشنبه  22 اسفندماه 1392 در مکان فوق الذکر برگزار گردید

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث