خاطراتی از شهدا : به یاد سالار شهیدان (+پوستر)

خاطراتی از شهدا : به یاد سالار شهیدان (+پوستر)

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
آسمان ستارگان: به یاد سالار شهیدان

مرتضی آوینی:کربلا هنوز قلب تپنده تاریخ است تکه ای از عرش اعلا که به حرمت حسین بن علی (ع) بر خاک فرش گسترد و عزت یافت .تو مپندار که ما عاشقان ثارالله (ع) برای تکه ای خاک اینگونه فریاد «واویلتا» سرمی دهیم کربلا میعادگاه عشق بازی با خداست. پس برادر! اگر شوق پرواز داری و زیارت حق می جویی بپاخیز، چکمه هایت را بپوش و ره توشه ات را بردار و هجرت کن امام حسین (ع) در صحرای کربلا انتظار تو را می کشد





 

سردار شهید مهدی زین الدین ما باید حسین وار بجنگیم، حسین وار جنگیدن یعنی مقاومت تا آخرین لحظه، حسین وار جنگیدن یعنی در زندگی از همه چیز دست کشیدن ای کاش جان ها می داشتیم و در راه امام حسین (ع) فدا می کردیم! 





 

یکی از رزمندگان می گوید «مجروحی چنان با التماس با امام حسین (ع) حرف می زد که گویی امام را جلو خودش می دید. در حالی که سرش را به دیوار سنگر تکیه داده بود آرام و بریده می گفت :ای کاش می دانستم حرم اباعبدالله الحسین کدام طرف است! در همین حال، اشک از دیدگانش باریدن گرفت صورت او را به طرف کربلا نگه داشتم و آبی به او دادم تا بنوشد. اما او از نوشیدن آب امتناع کرد و گفت:«آخر آقا امام حسین با لب تشنه شهید شد سرانجام با ذکر نام امام حسین (ع) چشم از جهان فروبست.» «برادری به نام «مرتضی ذوالفقاری» در عملیات مجروح شد اما حاضر نشد برای درمان به عقب برود او دائم امام حسین (ع) را صدا می کرد و حتی تقاضای آب کرد. به خاطر شدت جراحات نتوانستیم به او آب بنوشانیم و او گفت:«مسئله ای نیست . به زودی از دست امام حسین (ع) آب می نوشم و پس از لحظاتی با ذکر «السلام علیک یا ابا عبدالله» به شهادت رسید.».





 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث