قدمهای آسمانی: غم و مهر حسین (+پوستر)

قدمهای آسمانی: غم و مهر حسین (+پوستر)

۳۰ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

خیلی لذت بردم
یک بار علامه طباطبائی می خواسند به روضه رضوی (ع) مشرف شوند به ایشان عرض شد: آقا ! حرم شلوغ است وقت دیگری بروید! فرمودند: خوب من هم یکی از شلوغی ها و رفتند! مردم هم ایشان را نمی شناختند تا رایه برایشان بگشایند و در نتیجه هرچه سعی کردند دستشان را به ضریح مبارک برسانند نشد و مردم ایشان را به عقب هل می داندن. وقتی بازگشتند اطرافیان پرسیدند چطور بود؟ ایشان فرمودند خیلی خوب بود خیلی لذت بردم








 

گرد غربت
شاه عبدالعظیم حسنی فرمود: به حضرت جواد (علیه السلام) عرض کردم که به زیارت قبر سیدالشهدا (علیه السلام) مشرف شوم یابه زیارت پدرتان ؟ فرمود: اندکی درنگ کن سپس داخل اندرون شد بعد در حالی که اشکهایش بر رخسارش جاری بود خارج شد و قفرمود: زائران امام حسین (علیه السلام) بسیارند اما زائران پدرم کمند. در روایت دیگر فرمود: زیارت پدرم افضل است زیرا حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) را همه زیارت می کنند اما پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمی کنند(ترجمه عیون اخبار الرضا، ج1و 2، ص74)








 


من : غم و مهر حسین با شیر از مادر گرفتم..
مقام معظم رهبری (دام ظله العالی):وقتی محبتی بنیادی و عمیق شد به مثابه خصال انسانی از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد. مثل محبت حسین بن علی (علیه السلام) یا محبت اهل بیت (علیهم السلام )اینها خصوصیانی نیست که یک نسل داشته باشد و نسل دیگر بخواهد تحصیل کند نه اینها تحصیل کردنی نیت اینها از نسلی به نسل دیگر به ارث می رسد و در تعلیمات پدران، در تربیت مادران، در نوازش مربیان و در لالایی دایه ها برای کودکان خودش را نشان می دهد.




 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث