امام حسن عسکری (ع) : جاذبه ملکوتی (+پوستر)

امام حسن عسکری (ع) : جاذبه ملکوتی (+پوستر)

۲۰ آبان ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری

امام حسن عسکری (ع): خواسته های ذلت آور: چه زشت است برای مومن که به دنبال خواهشی برود که او را ذلیل و خوار میکند. (تحف العقول، ص488،489)


 

رفتار بزرگوارانه، معنویت و منش عبادی امام عسکری قلب ها را به یاد خدا می انداخت و حتی افراد گمراه و منحرف را به راه صحیخ هدایت نموده و اهل عبادت و تهجد می نمود و بدترین افراد در اثر جذبه ملکوتی حضرت به بهترین انسانها تبدیل می شدند


 


جذبه ملکوتی وقتی به زندانیان امام عسکری علیه السلام گفتند: هرچه می توانی بر ابومحمد علیه السلام سخت بگیر و هیچگونه آسایش برایش نگذار! او گفت: چه کنم؟ دو نفر از بدترین و شرورترین مامورانم را برای وی گماشته بودم. اینک هر دو در اثر معاشرت با ابومحمد علیه السلام نه تنها او را به دیده یک زندانی نمی نگرند بلکه در عبادت و نماز و روزه به جایگاه رفیعی دست یافته اند. آن دو را حاضر کردند و شرح حالشان را پرسیدند ان دو گفتند در مورد شخصی که روزها روزه می گیرد و تمام شب را به عبادت و سحرخیزی سپری می کند چه بگوییم؟ او با کسی غیر از خدا همسخن نمی شود و به غیر عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال به کار دیگری نمی پردازد هنگامی که به ما می نگرد ارکان بدنمان می لرزد و هیبت و جلالت او تمام وجودمان را فرا می گیرد(کشف الغمه، ج2، ص290)




 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث