کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: همین الان می بخشمت!

کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: همین الان می بخشمت!

۰۹ شهریور ۱۴۰۰ 0 صوتی و تصویری
 
کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: همین الان می بخشمت!
متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در حسینیه شهدا:

الف قامت یار

آدم یک کلمه یاد بگیرد که همه رشته‌های علمی از این یک کلمه شعله می‌کشد، حافظ می‌فرماید: «نیست بر لوح دلم جز الف قامت یار، چه کنم حرف دیگر یاد نداد استادم» این ترجمه یک جمله قرآن است که خدا به پیغمبر می‌فرماید:
«قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ (انعام، 91)»
فقط بگو خدا هر چه غیر از خداست دور بریز، خیال نکن کاری برایت می‌کند، هیچ کاری نمی‌کند.
 هر چیزی در این عالم است خیلی کارش کوچک است و آن هر چیز هم ساخت پروردگار است. لباس برای من چه کار می‌کند؟ بدن مرا در سرما و گرما می‌پوشاند کار دیگری نمی‌کند، حالا ماشینم را بخرم سی و پنج میلیون چهل میلیون یا بخرم یک میلیارد هر دو یک کار می‌کنند، جنازه مرا از خانه می‌آورند تا خیابان عدل و دوباره برمی‌گردانند، کار دیگری نمی‌کنند. همه موجودات همین هستند یک تعدادیشان شکمم را سیر می‌‌کنند کار دیگری نمی‌توانند بکنند، یک تعدادی سیرابم می‌‌کنند، تشنگیم را برطرف می‌کنند کار دیگری نمی‌توانند بکنند.
 امیرالمؤمنین می‌فرماید: نهایت لذت انسان نهایتش که مردم هم بالاتر از آن را نمی‌توانند پیدا کنند در امور طبیعی ازدواج است، مرد و زنی پنجاه سال، شصت سال، ده سال، بیست سال کنار همدیگر باشند، مباشرت با هم داشته باشند این دیگر نهایت لذت بدن مردم است. حضرت می‌فرمایند: این لذت کار دیگری نمی‌تواند بکند، دو دقیقه سه دقیقه آدم را در عالم هپروت می‌برد و بعد هم آدم را ول می‌کند کار دیگری نمی‌تواند بکند.
اگر آدم برود سراغ الف قامت یار، او همه کاری می‌کند، همه لطفی می‌کند، همه احسانی می‌کند، کارهایش هم نمی‌شود شمرد. من می‌روم در یک خلوتی می‌گویم: محبوب من! من زبان حرف زدن با تو را ندارم، فقط خبر داری که من از اول تکلیفم تا الان هیچ بیست و چهار ساعتی نگذشته جز اینکه یک دانه دو تا سه تا پنج تا گناه نکردم، تو را نافرمانی نکردم، کی می‌تواند این گناه ما را گذشت کند؟ کار دست هیچکس نیست، حالا پشیمان هستم، حالا دیگر دلم نمی‌خواهد گناه کنم.
 یا سریع الرضا را که در کمیل خواندید؟ خدا نمی‌گوید برو فردا صبح بیا. گناهانی که بین من و خودت هست، همین الان که پشیمان شدی من همه را گذشت کردم، این کار را غیر از خدا کسی نمی‌تواند بکند. زیاد اتفاق افتاده خود آدم، بچه آدم، همسر آدم مریض شده و دکتر گفته که کاری از دست ما برنمی‌آید ولی خود مریض، کسان مریض متوسل به پروردگار شدند.
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استاد حسین انصاریان

مجموعه سخنرانی های کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام حسین انصاریان

مجموعه کامل سخنرانی های کوتاه و شنیدنی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث