کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: تهمت نزن!

کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: تهمت نزن!

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ 0 صوتی و تصویری
 
کلیپ تصویری تهمت نزن!
بار سنگین گناه تهمت روایتی عجیب از امام صادق علیه السلام
متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در مسجد حضرت امیر(ع):

عواقب سنگین تهمت زدن

خیلی سنگین است اگر انسان از تهمت زدن توبه نکند، امام صادق می‌فرماید: (من روایتش را یادداشت کردم، در کتاب من بود) اگر کسی تهمت بزند و توبه نکند قیامت او را در یک تپه از آتش می‌اندازند و دیگر کاری به کارش ندارند تا حساب پرونده اولین و آخرین تمام بشود، جهنمی‌ها بروند جهنم و بهشتی‌ها بروند بهشت، تازه می‌آیند سراغ این آدم و می‌گویند دلت می‌خواهد از این تپه آتش درآیی، تهمتی که به این بنده من زدی ثابت کن. انسان باید بتواند ثابت کند که این انگلیسی بوده، این جاسوس بوده، این دزدی کرده، این خانه‌ای که ساخته طبیعی نیست، این یک جا جیب‌بری کرده ممکن است جیب ملت را بریده یا جیب بیت المال را، این کج و کوله راه می‌رود دیشب بیشتر از پنج سیر عرق خورده که این‌طور راه می‌رود.
یک روایت دیگر امام ششم دارند از کسی دیگر نقل می‌کنند، می‌فرمایند: «التهمة اثقل من جبال راسیات» بار گناه تهمت از تمام کوه‌های برافراشته شده روی گرده زمین سنگین‌تر است. اکنون این وسایل الکترونیکی در جیب مردم روزی دریاوار تهمت پخش می‌کند. از منبر پایین آمد، آدم‌های متدین و بی‌هیجان رفتند خدمت آقای بروجردی و گفتند: آقا این واعظ معروف شهر که حرفش هم زود پخش می‌شود در قم درباره شما چنین چیزی گفتند.
یقین بدانید آقای بروجردی می‌توانست دو کلمه بنویسد که او از اسلامیت خارج است؛ چون توهین به مرجع جامع الشرائط ـ نه هر آخوندی ـ امام باقر می‌فرماید توهین به ماست و توهین به ما توهین به خداست و توهین به خدا در حد کفر است. اگر این حفاظت را ائمه از مراجع واجد شرایط نمی‌کردند که سنگ روی سنگ بند نمی‌شد، هر روز باید مرجع تقلید واجد شرایط را با تهمت به خاک سیاه می‌نشاندند.

مجموعه سخنرانی های کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام حسین انصاریان

مجموعه کامل سخنرانی های کوتاه و شنیدنی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث