کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: آیا رحیم جهنم خلق میکند؟!

کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: آیا رحیم جهنم خلق میکند؟!

۱۸ دی ۱۴۰۰ 0 صوتی و تصویری
کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: آیا رحیم جهنم خلق میکند؟!
متن سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در مسجد حضرت امیر(ع)

معمار و مهندس و عمله و بنای جهنم خودتان هستید!

آیا رحیم جهنم خلق می‌کند؟

یک نفر هم هست خودش، وجودش، هویتش و ذاتش رحمت است نه راحم؛ شخصی که راحم است (اسم فاعل، راحم) این ممکن است یک روزی هم برسد بی‌رحم بشود، یک روزی برسد سنگدل بشود، معلوم نیست این «راحمیت» ثبات در وجودش داشته باشد، آن «رحیم» است که صفت مشبهه است و دلالت بر ثبوت دارد و زوالی برایش وجود ندارد، تصور هم ندارد، امکان هم ندارد.
رحیم همیشه رحیم است. اگر همیشه رحیم است پس جهنم برای چیست؟ جهنم را هیچ کجای قرآن به خودش نبسته، همه جای قرآن می‌گوید: معمار و مهندس و عمله و بنای جهنم خودتان هستید، طرحش برای خودتان است، کارگر و عمله‌اش هم خودتان هستید، مهندسش هم خودتان هستید. اما بهشت این‌گونه نیست، بهشت مصالحش را فقط شما می‌دهید به من که عبادت است، خدمت به خلق است، اخلاق است، نرمی است، مهربانی است، دست به جیب بودن است.
انسان توان ساختن بهشت را ندارد اما خیلی راحت می‌تواند آتش‌افروزی کند، آتش‌افروزی کاری ندارد. اگر بخواهند صد هکتار در کویر زمین به شما بدهند و با یک قنات بگویند اینجا را یک باغ آباد بساز، این خیلی کار سختی است، ولی دویست خروار هیزم به شما بدهند بگویند این را آتش بزن کاری ندارد؛ یک استکان بنزین بریز گوشه‌اش، فندکت هم بزن، صد خروار هیزم نیم ساعت بعد خاکستر می‌شود.

مجموعه سخنرانی های کوتاه و شنیدنی حجت الاسلام حسین انصاریان

مجموعه کامل سخنرانی های کوتاه و شنیدنی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث