کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: دستگیره نجات

کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: دستگیره نجات

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری
کلیپ تصویری سخنرانی کوتاه استاد انصاریان: دستگیره نجات
وقتی حضرت زهرا(س) وارد محشر می شود...
 
گزیده سخنرانی: حجت الاسلام انصاریان

علی و فاطمه، خزانهٔ شفاعت

ایام فاطمیه است و من دوست دارم حرف امیرالمؤمنین و صدیقهٔ کبری را بزنم؛ چون اینها خورشید زندگی، دستگیرهٔ نجات قیامت و خزانهٔ فردای قیامت ما هستند. خزانه‌ای که یک گوهر این دو خزانه شفاعت است. خدا به هر دوی آنها می‌گوید: علی و فاطمه! به شما اختیار می‌دهم که محشر را نگاه کنید تا هر کسی را بناست دستگیری بکنید، من جلوی شما را نمی‌گیرم و هر کسی را می‌خواهید با خودتان ببرید. آنها آبروی ما هستند، ما خودمان آبرو نداریم. در روایات مهم ما هم دارد که وقتی حضرت زهرا وارد محشر می‌شود، پروردگار به او خطاب می‌کند: «حبیبتی ادخلی الجنه»، از قبر که بیرون می‌آید، کل معطلی زهرا همین است که صدای خدا را بشنود: به بهشت برو! امر خداست و دیگر نمی‌شود نافرمانی کرد. دختر پیغمبر بین هفتادهزار فرشته و بدون اینکه مردم محشر بتوانند او را ببینند(عفت قرآنی است که در قیامت هم تجلی دارد)، کنار درِ بهشت می‌ایستد. حالا بهشت که در به این معنا ندارد، دری که ما می‌گوییم، یعنی ورودیِ بهشت. بهشت هشت ورودی دارد، یعنی هشت بهشت است. می‌ایستد و امر خدا را اطاعت کرد.
خدا گفت که به بهشت برو، آمده و الآن دم در بهشت است، خطاب می‌رسد: چرا نمی‌روی؟ چه کسانی را ما داریم! می‌گوید: من اصلاً دلم نمی‌آید تنها به بهشت بروم. سفره‌ای را پهن کرده‌ای، من نمی‌توانم تنها بخورم. چه کسی را می‌خواهی که با تو به بهشت بیاید؟ می‌گوید: هر کسی با شوهرم در دنیا رابطه داشت و به ما کمک زبانی، پولی، قدمی و مالی کرد؛ مخصوصاً هر کسی به هر شکلی در دنیا با حسین من در ارتباط بود. من نمی‌توانم تنها بروم. ما چنین کسانی را داریم که طاقت ندارند ما را رها کنند و تنها به بهشت بروند.
آنها هیچ‌کس را ندارند! هیچ زنی در بین آنها نیست که خدا در قیامت به او بگوید به بهشت برو و هیچ مردی را هم ندارند. آنها یک‌مشت مستضعفِ مستضعفِ مستضعفِ نفهم را که نمی‌فهمیدند، خدا از باب لطفش ممکن است نجات بدهد و بقیه را هم از گُنده‌گُنده‌ترین مرد و زنشان را تا پایین‌ترین، فله‌ای در جهنم می‌ریزد. این فقط شما هستید که چنین پشتوانه‌ای را به‌خاطر دینداری‌تان دارید. خطاب می‌رسد: زهرا نمی‌خواهد به خودت زحمت بدهی و در محشر برگردی؛ همین‌جا دم در بهشت، صدایت را به همه‌جا می‌رسانم که هر کسی با علی –قلباً، زباناً و مالاً در ارتباط بوده، هر کسی برای حسین تو کار کرده، کفش جفت کرده چای ریخته، استکان شسته، مخصوصاً گریه‌کن‌ها، صدایشان کن. این دین است! این دین همه‌جا برای ما کار می‌کند؛ در دنیا برای ما کار می‌کند، در آخرت هم برای ما کار می‌کند. این دین است!
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث