کتاب گویا (صوتی)، سجود سرخ

کتاب گویا (صوتی)، سجود سرخ

۲۴ مهر ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری

کتاب گویا (صوتی)

مشخصات کتاب گویا

عنوان: سجود سرخ

نویسنده: غلامرضا کاووسی

کارگردان: حمید منوچهری

قالب: نمایشی

ناشر: کتاب گویا ایران صدا

تعداد فایل صوتی: 6

توضیحات

«سجود سرخ» ماجرای شهادت حضرت علی (ع) می باشد که در شبهای قدر در 5 قسمت ازقصه شب رادیو ایران پخش شد، نویسنده غلامرضا کاووسی، سردبیر و تهیه کننده بابک صفی خانی و کارگردان حمید منوچهری در تولید این نمایش باهم همکاری داشتند.

خلاصه داستان

ماجرای خانواده ای است که برای دیدار امام علی (ع) راهی کوفه هستند. در این مسیر رویدادهای ناخوشایندی برایشان پیش می آید و درنهایت، سحرگاه روز نوزدهم ماه مبارک رمضان، درحالی به امام می رسند که ایشان ضربت خورده اند.

نمونه‌ای از متن  سجود سرخ

«دادبه و پدرش (عشوی) که آهنگر است، سعی دارند هر طور شده داد مظلومان را از ظالمان بستانند؛ ازاین رو دادبه تصمیم می گیرد با همسر و فرزندش راهی کوفه شود تا نزد علی برود و دادخواهی کند.
آنها با مأموران حکومتی درگیر می‌شوند و عشوی به اجبار یکی از مأموران را می کشد. عشوی و دادابه می مانند و خانواده اش به راه می افتند. آنها در بصره با زنی آشنا می شوند که «حُسنا» نام دارد. او همسر و فرزند دادبه را به خانه اش می برد. دادبه و برادر حسنا، هلال، تصمیم می گیرند دور از چشم مأموران خود را به کوفه برسانند، ولی در راه کشته می شوند. در این زمان جنگ جمل اتفاق می افتد و خوارج قصد برکناری علی (ع) را دارند.

سال‌ها می‌گذرد و عشوی که در این مدت زندانی بوده، در پاسخ نامه ی عروسش به بصره می آید تا با آنها دیدار کند. بعد از این دیدار می گوید قصد دارد، برای یاری علی، به کوفه برود. در این زمان نبرد صفین روی می دهد و عمروعاص با ماجرای «به نیزه زدن قرآن‌ها» پیروز میدان می شود. عشوی در جنگ نهروان کشته می شود و همسر دادبه و حسنا به راه می افتند تا خود به دیدار علی بروند. آنها با مردی به نام عبدالله و همسرش که باردار است، همراه می شوند. خوارج به آنها حمله می‌کنند و حسنا و عبدالله و زن باردارش را می کشند، اما همسر و فرزند دادبه می گریزند تا خود را به علی برسانند. پسر دادبه آرزو می کند که در رکاب حسین، پسر علی، باشد تا به شهادت برسد.»

            

پخش قسمتهای مختلف کتاب گویا

پخش فصل اول

 

پخش فصل دوم

 

پخش فصل سوم

 

پخش فصل چهارم

 

پخش فصل پنجم

 

پخش کل کتاب

 

 

 

دانلود: 
فایل فصل اول (66.2 MB)
فایل فصل دوم (13.56 MB)
فایل فصل سوم (13.73 MB)
فایل فصل چهارم (12.63 MB)
فایل فصل پنجم (12.46 MB)
فایل کل کتاب (13.83 MB)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث