استوری: اعمال ليلة الرغائب را از دست ندهیم

استوری: اعمال ليلة الرغائب را از دست ندهیم

۰۶ بهمن ۱۴۰۱ 0 صوتی و تصویری
استوری:  اعمال ليلة الرغائب را از دست ندهیم

استوری: اعمال ليلة الرغائب را از دست ندهیم

متن

شب جمعه اوّل ماه رجب را ليلة الرَّغائب مي‌گويند و از براي آن عملي از حضرت رسول صَلَّي اللَّهِ عَلِيهِ وَ اله وارد شده با فضيلت بسيار که سيّد در اقبال و علاّمه در اجازه بني زهره نقل کرده‌اند.
از جمله فضيلت او آنکه گناهان بسيار بسبب او آمرزيده شود و آنکه هر که اين نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالي بفرستد ثواب اين نماز را بسوي او به نيکوتر صورتي با روي گشاده و درخشان و زبان فصيح پس با وي گويد اي حبيب من! بشارت باد تو را که نجات يافتي از هر شدّت و سختي گويد تو کيستي؟ بخدا سوگند که من روئي بهتر از روي تو نديدم و کلامي شيرين‌تر از کلام تو نشنيده‌ام و بوئي بهتر از بوي تو نبوئيدم. گويد من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردي؛ امشب بنزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهائي تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دميده شود من سايه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قيامت پس خوشحال باش که خير هرگز از تو معدوم نخواهد شد.

اعمال لیلة الرّغائب:

روزه گرفتن در اولین پنج‌شنبه ماه رجب
خواندن دوازده رکعت نماز ما بین نماز مغرب و عشاء در اولین شب جمعه ماه رجب، به این صورت که در هر دو رکعت با یک سلام به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سورۀ «حمد» و سه مرتبه سورۀ «قدر» و دوازده مرتبه سورۀ «توحید» خوانده شود.
بعد از خواندن نماز هفتاد مرتبه گفته شود:
«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَی آلِهِ »
سپس به سجده رفته و هفتاد مرتبه گفته شود: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» سپس سر از سجده برداشته و هفتاد مرتبه گفته شود: «رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ» و دو مرتبه به سجده رفته و هفتاد مرتبه گفته شود: «سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ» آنگاه حاجات خود را بطلبید که به خواست خدا برآورده خواهد شد. برگرفته از مفاتیح الجنان.
گالری: 
استوری: اعمال ليلة الرغائب را از دست ندهیم
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث