استوری و کلیپ تصویری: گام‌های شیطان در ترک نماز

استوری و کلیپ تصویری: گام‌های شیطان در ترک نماز

۰۲ خرداد ۱۴۰۲ 0 صوتی و تصویری


استوری: گام‌های شیطان در ترک نماز: حجت الاسلام رفیعی


استوری و کلیپ تصویری: گام‌های شیطان در ترک نماز : حجت الاسلام رفیعی

چجوری شیطان میخواهد یکی را بی نماز کند؟ اول گام و قدمی که برمی دارد کاهلی و سستی در نماز است؛ نمیگه نخون آقای من خواهر من جوان عزیز این طور وارد میشه شیطان. چه فرق می کنه خدا که گفته از هشت شب مثلا تا دوازده چهار ساعت وقت است. حالا چه فرق می کنه ما نُه بخونیم یا یازده و نیم شب بخونیم. هی می اندازه تاخیر آخر وقت؛ این اول می شود سهل نماز. نمیگه نمی خونم می خونه جان را به لب می رسونه. کاهلی در نماز اولین گام شیطان است دوم قطع و وصل است. صبح نمی خواند ظهر می خواند ماه رمضان می خواند رجب نمی خواند یک روز می خواند یک روز نمی خواند مسافرت برود سختش باشد کفش دربیارود نمی خواند. پس یک مرتبه که نمی آیند برق شهر را قطع کنند اول ضعیفش می کنه بعد قطع و وصلش می کند. گام سوم بی نمازی تارک نماز دیگه اصلا نماز نمی خواند خانم امده میگه شوهر من یک سال است نماز نمی خواند در خانه. این شد سه مرحله تمام نه، اکتفا می کند مگر. چهارم استهزاء نمازخون را هم مسخره می کند. برای چی می خونی چی گیرت اومده برای چی روزه می گیری. پنجم تکذیب؛ اصلا کی گفته نماز واجب است؟ از کاهلی شروع شد به کم و زیاد به ترک به استهزاء قرآن می فرماید:
ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ (سوره روم، آیه 10)
آیه صریح قرآن است. نهایت آدما عاقبت اینجور آدما، تکذیب، استهزا تمام میشود نه. بعد قرآن می فرماید يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ به شما هم می گوید نخون به شما هم می گوید کمک نکن یعنی این شش مرحله. 
در گناه هم یک مثال بزنم اول میگه دزدی بکن آدم بکش نه اول قبح گناه را کاهش می دهد. روایت داریم شیطان به محقرات اکتفا می کنه گناهان کوچک. حالا یک نگاه چه عیب دارد یک فیلم چه اشکالی دارد حالا یک دستی هم به نامحرم خورد چه عیبی دارد. خوب حالا برای مصلحت یک دروغی هم گفتی کارت راه افتاد.
اول کوچک گناهانی محقرات دوم توجیه؛ غیبت نیست بحث سیاسی است، تهمت نیست تفهیم مواضع دینی است عنوانش را عوض می کنه. سوم نه در روایت داریم منجر به گناهان کبیره می شود؛ دروغ، غیبت، تهمت. چهارم عادت به گناه می کند، عادی می شود براش، انجام و دیگران را هم توصیه به گناه می کنه تمام اینها. و الا من گفتم آیه اش را هم آدرس بدهم سوره حجرات باز کنید ببینید خدا گفته است تمام افراد را. به طوری آفریده ایم که ایمان پیششون محبوب باشه گناه پیششون مبعوث باشد خود آدم، اگر خودش باشه و خودش، مربی، رفیق بد، فیلم فلان، عکس فلان، پدر و مادر بی دین، لقمه حرام، ذاتا خدا می فرماید
حَبَّبَ إِلَيْكُمُ الْإِيمَانَ وَزَيَّنَهُ فِي قُلُوبِكُمْ وَكَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَالْفُسُوقَ وَالْعِصْيَانَ (سوره حجرات، آیه 7)
کفر، فسق، گناه مبعوث قرار دادیم، ایمان و تقوا را محبوب قرار دادیم می فرماید قرآن شیطان گام دارد خطوات دارد قدم به قدم جلو می آید
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ ۚ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ
ای کسانی که ایمان آورده اید، همگی به اطاعت خدا درآیید، و گام های شیطان را دنبال مکنید که او برای شما دشمنی آشکار است (سوره بقره، آیه 208)

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث