کتاب مقام شهید در پیشگاه پروردگار

کتاب مقام شهید در پیشگاه پروردگار

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ 0 نرم افزار
 کتاب "مقام شهید در پیشگاه پروردگار" تألیف مجتبی ذاکری توسط انتشارات مرتضی مشهد به چاپ رسیده و روانه بازار شده است. شهادت؛ جهاد در راه خدا؛ زندگی پس از مرگ؛ اشعار؛ احکام دفاع «تحریر الوسیله» و امر به معروف و نهی از منکر سرفصل های اصلی این کتاب الکترونیک را تشکیل می دهند.
 
در کتاب "مقام شهید در پیشگاه پروردگار" در خصوص چگونگی زنده بودن شهدا آمده است: 
 
مسأله ‏ای که قابل توجه است این است: در آیات و روایات وارد شده که شهید زنده است شهید نمی‏ میرد سؤال این است مگر سایر مؤمنین غیر از شهداء پس از مرگ زنده نیستند؟ آن‏ها می‏ میرند و نابود می‏ شوند که قرآن و روایات می‏گوید شهدا زنده ‏اند؟  
پاسخ از این سؤال زیاد است فعلا ما به یک جواب اکتفا می‏کنیم و آن این است که طبق آیات و روایات که در بحث بقاء روح در همین کتاب ذکر خواهیم کرد، ارواح همه‏ ی انسان‏ها پس از مرگ در عالم برزخ زنده هستند، تا قبل از نفخه صور، چون صور اسرافیل قبل از روز قیامت دمیده شود آن‏ها هم می‏ میرند سپس خداوند متعال اجسام را با ارواح دو مرتبه زنده می‏کند غیر از ارواح شهداء که آن‏ها هرگز نمی ‏میرند، آن‏ها زنده هستند تا روز قیامت دلیل بر این مطلب این آیه‏ ی شریفه است:  
«و نفخ فی الصور فصعق من فی السموات و من فی الأرض الا من شاء الله ثم نفخ فیه أخری فاذا هم قیام ینظرون - و أشرقت الأرض بنور ربها». 
در صور اسرافیل دمیده می‏ شود می‏ میرند کسانی که در آسمان‏ها و زمینند مگر کسانی را که خدا بخواهد، (آن‏ها زنده‏ اند). در تفسیر وارد شده آن‏ها که زنده‏ اند شهداء می‏ باشند که هرگز نمی‏میرند سپس دو مرتبه صور اسرافیل دمیده می‏شود پس ناگهان همه‏ ی آن‏ها که مرده بودند بپا می ‏خیزند و منتظر فرمان خدایند. 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث