نرم افزار «فصل خلوت» ویژه اعتکاف

نرم افزار «فصل خلوت» ویژه اعتکاف

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ 0
 این نرم افزار می ­کوشد تا پاسخگوی همه نیازهای مجریان اعتکاف و معتکفین باشد.
نرم افزار «فصل خلوت» شامل بیانات رهبر انقلاب در مورد اعتکاف می ­باشد. همچنین در این نرم افزار از بیانات آیت­الله مکارم شیرازی و جوادی آملی و سخنان حجج ­اسلام تکیه ­ای و پناهیان در مورد اعتکاف استفاده شده ­است.
از ویژگی­ های دیگر این برنامه ارائه اعمال ماه رجب و ایام ­البیض، از جمله سوره­ های اعمال ام ­داوود می­ باشد.
همچنین برای بهتر برگزارکردن مراسم اعتکاف نکات و تذکراتی در این نرم­ افزار آورده شده­ است که مورد استفاده برای مسئولان امر اعتکاف و معتکفین می ­باشد. از جمله ویژگی­ های این قسمت، برنامه روزانه است که یک شبانه­ روز را برای استفاده هرچه بیشتر معتکفین از وقت خود، تقسیم بندی کرده ­است.
 
موارد فوق به صورت آفلاین در نرم افزار قرار داده شده­ است. در این برنامه برای دسترسی راحت مخاطبین به سایر موارد مربوط به اعتکاف مواردی نیز به صورت آنلاین قرار گرفته شده­ است که شامل موارد زیر می­ باشد:
 
1- احکام تصویری، صوتی و متنی (احکام تصویری شامل پنج کلیپ از سخنان حجت‌الاسلام فلاح‌زاده بوده که به صورت کامل و دقیق به بیان احکام اعتکاف پرداخته ­است؛ احکام صوتی شامل دو کلیپ بیان احکام می ­باشد؛ همچنین امکان خرید اینترنتی کتاب احکام اعتکاف در این قسمت مهیا است).
2- منشوراتی از جمله کتاب، نشریه و متن (مورد استفاده مسئولان اعتکاف جهت تکثیر و پخش کردن آنها در اعتکاف).
3- نواهای اعتکاف که شامل بخش­های مختلفی از جمله مناجات با خدا، اعمال ام­ داوود، گلچین سخنرانی و ... است. به کمک «نواهای اعتکاف» می­ توانید در مسجد خود «رادیو اعتکاف» را راه اندازی کنید.
4-  فیلم و کلیپ (این کلیپ‌‌های تصویری که شامل سخنرانی‌های آیت‌الله جوادی آملی و حجت‌الاسلام میرباقری می‌باشد، که به بیان فلسفه و اهداف اعتکاف می‌پردازد؛ در بخش دیگر کلیپ­ های متنوع از تجربیات اعتکاف­ های سراسر کشور قرار دارد که می­ تواند الگوی مجریان اعتکاف قرار گیرد؛ همچنین کلیپ‌های متنوعی برای استفاده معتکفان مساجد در این قسمت قرار داده شده­است).
5- طرح‌های اعتکاف و مناسبت‌های ایام ­البیض جهت چاپ بر روی پوستر و بنر و فضاسازی مساجد محل برگزاری اعتکاف.
6- نمونه ژتون غذا و کارت شناسایی برای خدمت­ رسانی و مدیریت اعتکاف.
7- برنامه‌های جاوا و اندروید موبایل با موضوع اعتکاف

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث