نرم افزار اندرویدی «مناسک جامع حج»

نرم افزار اندرویدی «مناسک جامع حج»

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ 0 معارف

 

 

 

 

حج یكى از اركان مهمّ اسلام، و از بزرگترین فرائض دینى است. قرآن مجید در یك عبارت كوتاه و پرمعنى مى فرماید: «وَ لِلّه عَلَى النّاسِ حِجُّ الْبَیتِ مَنِ اسْتَطاعَ اِلَیهِ سَبیلاً; براى خدا بر مردم است كه حجّ خانه او كنند، آنها كه توانائى رفتن به سوى او دارند» و در ذیل همین آیه مى فرماید: «وَ مَنْ كَفَرَ فَاِنَّ اللّهَ غَنِىٌّ عَنِ الْعالَمینَ; و هر كس كفر ورزد (و حج را ترك كند، به خود زیان رسانده)، خداوند از همه جهانیان بى نیاز است.»
این ركن بزرگ اسلام، دارای احكام بسیاری است كه حج گزاران باید از آن مطلع باشند و به آن عمل كنند؛ اما یادگیری و به خاطر داشتن این خیل عظیم احكام كار بسیار پرمشقتی است كه برای تسهیل در این امر، علمای دین به جمع آوری و چاپ كتبی در این زمینه اقدام كرده اند.
با پیشرفت فن آوری های روز و دسترسی عموم مردم به این فن آوری ها، وظیفه حمل كتب و نگهداری آن نیز تسهیل شد و حجم اطلاعات مورد نیاز در قالب نرم افزارهای مختلف عرضه گشت.
پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مكارم شیرازی نیز در راستای این مسئولیت خطیر نسبت به تولید اینگونه نرم افزارها اقدام كرده است و در یكی از مهم ترین برنامه های خود از نظر محتوایی، نرم افزار جدید اندروید مناسك حج را تولید و عرضه كرد.
این نرم افزار قابلیت ارائه سرفصل های مناسك جامع حج در درختواره به منظور سهولت دسترسی به موضوعات، جستجوی پیشرفته (كل عبارت و یا عبارت به صورت عطفی و فصلی) در كل مسائل، اشتراك گذاری مسئله و نشان گذاری مسائل و ایجاد فهرست مربوطه را دارد.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث