پیاده روی اربعین از نظر علما و مراجع تقلید  (+پوستر و پاورپوینت)

پیاده روی اربعین از نظر علما و مراجع تقلید (+پوستر و پاورپوینت)

۱۳ آبان ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری

 آیت الله خامنه ای 

«شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست.


سخنان آیت الله خامنه ای درباره پیاده روی اربعین

آیت الله بهجت

روایت دارد زیارت سیدالشهداء علیه السلام در هر چهارسال واجب است.این (تعبیر به وجوب) برای بیان شدت مظلومیت و تاکید مظلومیت است. صوصاً به اینکه می دانیم اهل بیت «علیهم السلام» می خواستند کاری بکنند که مردم آن مستحبات را به جا بیاورند.


سخنان آیت الله بهجت درباره پیاده روی اربعین

آیت الله علوی گرگانی

جهان از حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین بهت زده شده است  بغض و کینه دشمنان تمام نشدنی است و دست به هرکاری می زنند تا نور الهی را خاموش کنند؛ ولی دشمنان بدانند نور حق خاموش نشدنی است.


سخنان آیت الله علوی گلپایگانی  درباره پیاده روی اربعین

آیت‌الله نوری همدانی

مهمترین شعار این اجتماع بزرگ به تبعیت از سرور آزادگان جهان، شعار هیهات من الذله است.


سخنان آیت الله نوری همدانی درباره پیاده روی اربعین

آیت الله مکارم شیرازی

این حرکت عظیم بی‌نظیر است، سوگواران حضرت سیدالشهدا از نجف و دیگر نقاط با پای پیاده به سمت کربلای معلی در حرکت هستند و غوغای عجیبی را به‌پا کرده‌اند و باید این را حفظ کرد.: مراسم سوگواری امام حسین (ع) سرمایه بزرگی است که بسیار می‌توان از آن استفاده کرد؛ ما به چنین سرمایه‌ای افتخار می‌کنیم و معتقدیم باید با تمام وجود از این سرمایه غنی حراست و پاسداری کرد.


سخنان آیت الله مکارم شیرازی درباره پیاده روی اربعین

آیت الله صافی گلپایگانی

حضور میلیونی زائران  با پای پیاده از شرق و غرب و دور و نزدیک به سوی کربلای مقدس، کنگره عظیمی است که به دنیا اعلام می کند راه حسین و اهداف او جاودان و فراموش ناشدنی است و شهدای این راه شهدای حق و شهامت و قهرمانی هستند، خداوند آنها را با اصحاب حسین محشور کند که جان خود را فدای حسین(ع) کردند و رحمت خدا بر آنها و جان پاکشان باد.


سخنان آیت الله صافی گلپایگانی درباره پیاده روی اربعین

آیت الله شبیری زنجانی

پیاده روی اربعین تبلیغ شریعت و تبلیغ ولایت حضرات معصومین علیهم السلام است. دشمنان و ظالمان و این گروههای تکفیری در مقابل این قدرت وحشت می کنند.این پیاده روی نشانه عظمت تشیع است. من آرزو داشتم توان جسمی ام به قدری بود که می توانستم در پیاده روی شرکت کنم


سخنان آیت الله شبیری زنجانی درباره پیاده روی اربعین

آیت الله بوشهری

وظیفه ماست که این شعائر را حفظ کنیم و در این میان توجه به یکی از آنها که اقامه دیگر شعائر هم در طول تاریخ به برکت آن بوده اهمیت فراوانی دارد؛ عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) از جمله مهمترین شعائرالله محسوب می‌شود.


کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث