جملات شهید آوینی (3) (+پوستر)

جملات شهید آوینی (3) (+پوستر)

۱۴ تیر ۱۳۹۵ 0 فرهنگ و اجتماع

شب عاشورایی(1)

اگر سلاح مؤ‌من در جهاد اصغر تيغ دو دم است و تير و تفنگ، سلاح او در جهاد اكبر اشك‌ و آه و ناله به درگاه خداست. و اگر راستش را بخواهي، آن قدرتي كه پشت شيطان را مي‌شكند و آمريكا را از ذروه‌ي دروغين قدرت به زير مي‌كشد اين گريه‌هاست

شهید آوینی

شب عاشورایی(2)

گريه تجلي آن اشتياق بي‌انتهايي است كه روح را به ديار جاودانگي و لقاي خداوند پيوند مي‌دهد و اشك، آب رحمتي است كه همه‌ي تيرگي‌ها را از سينه مي‌شويد و دل را به عين صفا، كه فطرت توحيدي عالم باشد، اتصال مي‌بخشد.

کتاب گنجینه ی آسمانی،گفتار متن روایت فتح

شهید آوینی

 

در اطراف پل

میان ظاهر و باطن عالم نسبتی است كه جز اهل حق در نمي‌یابند. او مي‌داند كه اندیشه‌ی علوی با زندگی عبدالرحمن عوفی جمع نمي‌شود. او مي‌داند كه عاشورا و عافیت با هم جمع نمي‌شود. او مي‌داند كه نمي‌توان «یا لیتنی كنت معكم» خواند و در خانه ماند و خود را دیندار دانست...

گفتار متن روایت فتح / در اطراف پل

شهید آوینی

پیام بسیجی

این خاك كه ما اینچنین غفلت‌زده بر آن پا می‌گذاریم، مهر نماز كروبیان است

 

گفتار متن روایت فتح

شهید آوینی

حلبچه در آتش

اهل حق همواره در مظلومیت زیسته‌اند. در عصر جاهلیت، عدالت مفهوم ازیادرفته‌ای است. اهل دنیا را خواب مستی در ربوده است و دزد و شحنه نیز دست در دست هم دارند. آیا چشمی بیدار نمانده است؟ همه چیز در كف نمرود و نمرودیان است.

شهید آوینی

با من سخن بگو

عالم محضر شهداست، اما کو محرمی که این حضور را دریابد

شهید آوینی

شهید آوینی با وضو پای کار می رفت 

همکار شهید آوینی می گفت: آمدیم شروع کنیم پشت دستگاه برای ادیت کردن فیلم ها (روایت فتح) من نشسته بودم ؛ سید رفت بیرون وضو گرفت آمد ؛ آمدم کار کنم دوباره رفت بیرون وضوگرفت امد .. به او گفتم آقا سید وسواسی شدی؟ بعد متوجه شدم فهمیده که من وضو نگرفتم بدون وضو دارم به کار دست می زنم با اینکار خواسته من را متوجه اشتباهم بکند...!

سید میز کارش همشیه رو به قبله بود

حاج سعید قاسمی در سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی 

شهید آوینی

زندگی و نماز 

به نماز سید كه نگاه می‌كردم،ملائك را می‌دیدم كه در صفوف زیبای خویش او را به نظاره نشسته‌اند.رو به قبله ایستادم. اما دلم هنوز در پی تعلقات بود.گفتم: «نمی‌دانم‏, چرا من همیشه هنگام اقامه نماز حواسم پرت است.»به چشمانم خیره شد.

«مواظب باش! كسی كه سرنماز حواسش جمع نباشد، 

در زندگی نیز حواسش اصلاً جمع نخواهد شد.»

گفت و رفت.اما من مدتها در فكر ارتباط میان نماز و زندگی بودم.«نماز مهمترین چیز است، نمازت را با توجه بخوان»بار دیگر خواندم, اما نماز سید مرتضی چیز دیگری بود.

كتاب همسفر خورشید، راوی: اكبر بخشی

شهید آوینی

بر ستیغ جبال فتح

برای تحصیل رضای خدا یك روز باید راه رفت، روز دیگر باید جنگید و چه بسا كه روز سوم باید نانوایی كرد. برای من هیچ تردیدی وجود ندارد كه این نانوایی در محضر خدا بهای جنگیدن دارد.

کتاب گنجینه ی آسمانی / بر ستیغ جبال فتح

شهید آوینی

اعتقاد به حرف خود: 

گاهی حرفی را کسی می زند و حرف بزرگی است اما پیداست که خودش اعتقادی به این حرف ندارد اما صدای شهید آوینی،آن صدایی است که بزرگترین حرف ها را می زد و خودش اعتقاد داشت 

مصاحبه با تهیه کنندگان مجموعه روایت فتح


شهید آوینی

علاقه رهبر انقلاب به شهید آوینی:

این آقای آوینی، آدم وقتی سیما و چهره‌ی نورانیش را می‌بیند، همین طور دوست دارد به ایشان علاقمند شود».

من با ايشان خيلي كم هم‌صحبت شدم، منتها آن گفتارهاي تلويزيوني را از سال‌ها پيش مي‌شنيدم و به آنها علاقه داشتم. هر چند نمي‌دانستم كه ايشان آنها را اجرا مي‌كند.

شهید آوینی

فکرکردن شهید آوینی هنگام شهادت

سردار حاج سعید_قاسمی:

 من مدتها در لبنان بودم این عکس لحظه شهادت شهید آوینی پیش من بود برخی پیش من می آمدند و این عکس را می دیدند می گفتند این کی هست و ماجرایش چیه؟ وقتی شهید را معرفی می کردم ، می گفتند این که در لحظه شهادت هم هنوز آرام دارد فکر می کند.

 سخنرانی حاج سعید قاسمی در سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی

شهید آوینی در هنگام شهادت

 

منبع: 

 کانال تلگرام شهید آوینی (aviny_com@)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث