سخنان شهید مطهری (ره) (+عکس نوشته) (4)

سخنان شهید مطهری (ره) (+عکس نوشته) (4)

۰۳ شهریور ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

در مواردی که انسان خود بهتر تشخیص می‌دهد، وقتی که انسانی دچار عادت زشتی شده است که اگر شما دوستی خود را با او ادامه دهید به منزله تشویق اوست ولی اگر با او قطع رابطه کنید زجر روحی می‌کشد و تنبیه می‌شود، قطعاً بر شما واجب است که با این شخص قطع رابطه کرده و از او اعراض کنید.


سخنان شهید مطهری

اسلام هرگز مسایل زندگی را تحقیر نمی‌کند و بی‌اهمیت نمی‌شمارد. از نظر اسلام، معنویت جدا از زندگی در این جهان وجود ندارد.


سخنان شهید مطهری (ره)

اگر عدالت فراموش شود انقلاب ما شکست می‌خورد چون اصلاً ماهیت این انقلاب ماهیت عدالتخواهانه بوده است.


سخنان شهید مطهری

زینب کبری در تمام مدت اسارت، تهجد و نماز شبش تعطیل نشد. بسا بود شب تا صبح اسرا را روی کجاوه‌های بی‌روپوش حرکت می‌دادند؛ در همان حال نماز شب زینب کبری تعطیل نشد.


صحبتهای شهید مطهری

من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار می‌دهم که یک وقت خیال نکنند که راه حفظ معتقدات اسلامی و جهان بینی اسلامی این است که نگذاریم دیگران حرفهایشان را بزنند......

چنین تصور نشود که با جلوگیری از ابراز افکار و عقاید می‌شود از اسلام پاسداری کرد. از اسلام فقط با یک نیرو می‌شود پاسداری کرد و آن منطق و آزادی دادن و مواجهه صریح و رک و روشن با افکار مخالف است.


سخنان شهید مطهری

یکی از گنجینه‌های بزرگی که در دنیای شیعه وجود دارد این دعاهاست... اگر ما جز دعای کمیل از علی (ع) و جز دعای ابوحمزه از علی بن الحسین (ع) نداشتیم و اسلام در چهارده قرن چیز دیگری نداشت، همینکه توسط دو تن از شاگردان اسلام، آن دنیای بدویت و جهالت چنین دو اثری ظاهر شده کافی است. آنقدر اینها اوج و رفعت دارد که اصلا اعجاز جز این چیزی نیست.


سخنان شهید مطهری

معمولاً آدمهایی که در خودشان هیچ نوری و هیچ جنبه‌ای از خوبی وجود ندارد، چون انسان دنیا را بیشتر ار عینک خودش می‌بیند و اغلب در خودش نگاه می‌کند، فکر می‌کند که در جامعه هم هیچ خوبی وجود ندارد؛ والا اگر انسان در خودش از خصلتهای انسانی چیزی سراغ داشته باشد دلیل ندارد که بگوید این خصلت‌ها در هیچ کس دیگری وجود ندارد.


سخنان شهید آوینی

همین کلمه«اُمل» چه بدبخیتهایی به وجود آورده است و چه زنانی را از عفاف به گناه کشانده است! اگر از آنها بپرسی معنی این کلمه چیست،نمی‌دانند و همین قدر می‌گویند: اگر این طور بروم بیرون مسخره‌ام می‌کنند و می‌گویند تو عقب مانده و امل هستی.

این القائات و تلقینات خصوصا اگر با مسخره کردن همراه باشد، در اذهان مردم ساد‌ه دل و بالاخص در طبقه نسوان و نیز در طبقه جوانان به‌طور کلی، فوق العاده اثر دارد. قرآن در سوره‌ی مطففین منظره‌ای از کار این مسخره کنندگان را نقل می‌‌کند


سخنان شهید مطهری

هر گناهی در آن دنیا عقوبت دارد، اما خدا از بعضی گناهان در همین دنیا هم نخواهد گذشت. یکی از آن گناهانی که در همین دنیا عکس العمل دارد- که می‌توانید آن را تجربه و آزمایش کنید- گناه تهمت زنی و آبروبری است.

آن که تهمت به ناحق می‌زند، در یک روز گرفتارش خواهد شد، حال با کسی مثل خودش به او تهمت ناحق خواهد زد و یا به شکلی رسوا و مفتضح خواهد شد.


سخنان شهید مطهری

یکی از بزرگان چه نکته خوبی می‌گفت که ما همیشه وقتی دعا می‌کنیم به خدا می‌گوییم خدایا به ما بده، هیچ وقت دعا نمی‌کنیم خدایا از ما بگیر، در صورتی که ما به این دعا بیشتر احتیاج داریم. تا اینهایی که از ما باید بگیرد از ما نگیرد هیچ چیز قابل دادن نیست.

ما باید بگوییم خدایا این حب  جاه و مال، این حسادتها، این کینه‌ها و عقده‌ها و این کدورتهای قلبی، این کبرها و این حسدها را از ما بگیر. به این «بگیرها» بیشتر احتیاج داریم تا به اینکه چه را به ما بده.


سخنان شهید مطهری
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث