کلیدهای طلایی ارتباط مادر با دختر

کلیدهای طلایی ارتباط مادر با دختر

۱۸ مرداد ۱۳۹۴ 0 فرهنگ و اجتماع
بسیاری از مادران تصور می کنند که با خرده گیری و انتقاد می توانند دختران شان را به صورتی که مورد دلخواه شان است درآورند. همواره ایجاد ارتباط درست بین مادر و فرزند عامل مهمی در سلامت ذهنی و همچنین اعتمادبه نفس فرزند بوده است و این موضوع به ویژه درباره ی دختران صدق می کند. در حال حاضر به دلیل مشغله ی مادران و وجود ارتباط های وسیع خارج از حوزه ی خانواده به نظر می رسد رابطه ی مادر و دختری که پل مهم تربیت و انتقال تجارب است کم رنگ شده و صدمات زیادی به همراه داشته است.

به شخصیت دخترتان احترام بگذارید

بسیاری از مشکلات مادر و دختر، بنیانی است زیرا تفاوت های بین آن ها در انتها، منجر به بحث و مشاجره می شود. برای مثال اگر شما فردی اهل گردش و تفریح و پرانرژی هستید ولی دخترتان خجالتی و منزوی است، این تضاد باعث می شود که رودرروی هم قرار بگیرید و به جر و بحث بپردازید. اگر شما نتوانید از طریق راه های مختلف، کارهای دخترتان را کنترل کنید، باعث بروز مشکل می شوید. اگر شما دخترتان را نپذیرید، هیچ گاه نمی توانید به روابطی که می خواهید، برسید.

هر روز با دخترتان صحبت کنید

در روزهای هفته می توان کارهای زیادی انجام داد که شاید انجام ندادن این کارها باعث هرج و مرج و بی نظمی شود. اما این که شما چگونه سرگرم هستید مهم نیست بلکه باید سعی کنید زمان هایی را برای گوش دادن به افکار و احساسات دخترتان اختصاص دهید. از اصلی ترین کلیدهای یک ارتباط عالی بین مادر و دختر این است که ارتباط راحت و آزادی با یک دیگر داشته باشند.

از دخترتان ایراد نگیرید

انتقاد خیلی شدید به جای تصحیح سازنده و مؤثر، باعث از بین رفتن اعتماد به نفس در دخترتان می شود و بدین ترتیب، دختر امیدش را برای رسیدن به آرزوهایش در آینده از دست می دهد. این کار می تواند میان هر دوی شما خشم، عصبانیت و اوقات تلخی ایجاد کند. سعی کنید با صحبت های تان باعث ترقی و تعالی اخلاقی و معنوی او شوید و همیشه درصدد یافتن مواردی باشید که در او احساس خوبی را ایجاد می کند. این کار می تواند شما را به یک دیگر نزدیک تر کرده، باعث صمیمیت بیشتر شود.

علاقه تان را به او نشان دهید

دخترتان نیازمند این است که شما از او نگه داری کنید، او را در آغوش بگیرید، ببوسید و به او بگویید که چه قدر دوستش دارید. این کارها باعث می شود که احساس خوبی درباره ی شما و خودش در او گسترش یابد. خودبینی، از طریق اعضای خانواده خصوصا والدین، به وجود می آید. به او نشان دهید که می تواند تأثیرات مثبتی از شما بپذیرد و این تأثیرات باعث پیش رفتش می شود. هرگز تصور نکنید که دخترتان می داند که شما دوستش دارید. همواره به او خاطرنشان کنید که چه قدر دوستش دارید. یادتان باشد که شما هرگز نمی توانید اغراق کنید که تا چه اندازه فرزندتان را دوست دارید.
 

یکی از کلیدهای رابطه ی مادر و دختر، همکاری کردن است؛

خودتان را محک بزنید و اگر لازم بود، برای ایجاد تغییرات، زمانی را اختصاص دهید. از همنشینی با هم لذت ببرید و نکته های جدید و آموزنده ای از یک دیگر یاد بگیرید. برای ساختن یک رابطه ی جاودانه، زمان کافی اختصاص دهید تا بعداً دچار پشیمانی نشوید.

  • بسیاری از مادران تصور می کنند که با خرده گیری و انتقاد می توانند دختران شان را به صورتی که مورد دل خواه شان است درآورند.
  • هرگز تصور نکنید که دخترتان می داند که شما دوستش دارید. همواره به او خاطرنشان کنید که چه قدر دوستش دارید.
  • قانون هایی وضع کنید که به هر دوی تان برای بیان احساسات کمک کند.
  • کلمات محبت آمیز، مشکلات را حل می کند و کلمات تند فقط باعث ایجاد خشم و عصبانیت می شود.

منبع:رابطه ی دختر و مادر،پیام زن ، مهرماه سال 1390 ،شماره 235.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث