کتاب درسهای پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌ وآله)

کتاب درسهای پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌ وآله)

۲۴ آذر ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام

زبان:

 

 

درباره کتاب

این كتاب گزيده‌ای از بيانات حضرت آيت‌الله العظمي سيّدعلي خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامي درباره‌ي شخصيّت، ويژگيها، و بعثت نبيّ مكرّم اسلام(ص) است كه از ميان بيانات معظم‌له از خرداد 1368 تا شهريور 1391 با ويژگيهاي:
1. از ميان مطالب مرتبط با زندگي و شخصيّت آن حضرت، درسهاي زندگي و بعثت پيامبر كه مورد نياز همه‌ي انسانها و جوامع انساني در طول تاريخ و به‌ويژه دوران معاصر است انتخاب شود.
2. مخاطب بيانات معظّم‌له عمدتاً نخبگان، روشنفكران و زمامداران كشورهاي اسلامي باشند.
انتخاب و به ترتيب تاريخي ارائه شده است.
اميد است اين بيانات كه خود نتيجه‌ي تعاليم حياتبخش و جاودانه‌ي مكتب آخرين پيامبر خدا حضرت محمّد بن عبدالله(ص) است و از زبان يكي از عالمان و فقيهان بزرگ اسلامي معاصر ايراد شده بر دل و جان مخاطبان جاي گيرد و جاني تازه در روح به حركت درآمده‌ی بيداري اسلامي بدمد.

صفحاتی از کتاب

در اين مقطع زمانى، ياد و نام مبارك پيامبر اعظم از هميشه زنده‌تر است؛ و اين يكى از تدابير حكمت و الطاف خفيّه‌ى الهى است. امروز امّت اسلام و ملّت ما بيش از هميشه به پيغمبر اعظم خود نيازمند است؛ به هدايت او، به بشارت و انذار او، به پيام و معنويّت او، و به رحمتى كه او به انسانها درس داد و تعليم داد. امروز درس پيغمبر اسلام براى امّتش و براى همه‌ى بشريّت، درسِ عالم شدن، قوى شدن، درس اخلاق و كرامت، درس رحمت، درس جهاد و عزّت، و درس مقاومت است. پس نام امسال به طور طبيعى، نام مبارك پيامبر اعظم است. در سايه‌ى اين نام و اين ياد، ملّت ما درسهاى پيغمبر را بايد مرور كند و آنها را به درسهاى زندگى و برنامه‌هاى جارى خود تبديل كند. ملّت ما به شاگردى مكتب نبوى و درس محمّد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) افتخار میكند. ملّت ما پرچم اسلام را در ميان امّت اسلامى با استقامت و استحكام برافراشته است؛ سختى‌ها را تحمّل كرده است و كاميابى‌هاى حضور در اين ميدان شرف و افتخار را ديده است و به فضل الهى، كاميابى‌هاى بيشتر در راه است.
ما درس اخلاق پيغمبر، درس عزّت پيامبر اعظم، درس علم‌آموزى و درس رحمت و كرامت و درس وحدتى را كه ايشان به ما داد و درسهاى زندگى ماست، بايد در برنامه‌ى زندگى خودمان قرار بدهيم.

موضوعات مهم

شخصیّت و سیره‌ی رسول اکرم(ص)/بعثت، ابلاغ پیام الهی به مردم، ایجاد حکومت اسلامی/نکات اساسی در علاج بیماری‌های فعلی جهان اسلام/وحدت امت و بیداری اسلامی
منبع:انتشارات انقلاب اسلامی
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث