افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان

افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد خوراسگان

۲۸ دی ۱۳۹۸ 0 موسسه
افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)‌ در روز چهارشنبه 25 دی ماه 98 در سالن همایش های امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با حضور تنی چند از مسولان کشوری و استانی برگزار شد.
 

پیام دکتر نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)

دکتر نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)
 دکتر نجفی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) ضمن خوشامد گویی به مهمانان این کنگره از مدیران استان، امام‌جمعه موقت اصفهان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران موسسه اهل بیت (ع) بیان کرد:
 امیدوارم به برکت امام علی (ع) با برگزاری این کنگره ها شاهد نعمت های فراوان در دانشگاه و شهر اصفهان باشیم و بتوانیم از ثمرات این همایش در حوزه های فرهنگی و علوم انسانی استفاده کنیم.
 

دکتر محمدعلی طهرانچی ریس دانشگاه آزاد اسلامی: باید در نگاه تربیتی به تاریخ توجه ویژه ای شود

دکتر محمد علی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درافتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) گفت:  یکی از نکات مهم اصول تعلیم و تربیت در دانشگاه این است که باید در تربیت به تاریخ و تجربه آن نیز توجه شود، مهربانی در تربیت یکی از ارکان تربیت ما در دانشگاه است.
ایشان ادامه داد:تفکر معیشتی به عنوان یک لازمه برای جوانان به شمار می‌رود و این در حالی است که در این بخش فصای مجازی دارای اهمیت است.
 
 
 
 
 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان: عنوان این کنگره موضوع بسیار بزرگ و مهمی است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان: عنوان این کنگره موضوع بسیار بزرگ و مهمی است
امام جمعه اصفهان در آئین افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) مطرح کرد؛
عنوان کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) عنوان بسیار بزرگ و مهمی است
امام جمعه اصفهان در آئین افتتاحیه کنگره با بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: عنوان این کنگره موضوع بسیار بزرگ و مهمی است و  هیچ‌کس نمی‌تواند این ابعاد، بلکه جزئی از این ابعاد را درک کند.
به گزارش ستاد خبری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان پیرامون برگزاری این کنگره، اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع) چندین سال پیامبر بود و تا زمان خواست خود برای بریدن سر پسرش اسماعیل به مقام امامت نرسید لذا موضوع امام و پیامبر دو مبحث متفاوت از یکدیگراست.
وی افزود: مقام امامت غیر از مقام امام جامعه است و چیزی جدا از رای مردم است اینچنین است که حضرت مهدی(ع) در سن 5 سالگی و حضرت عیسی(ع) در حالی که طفلی شیرخوار است به از سوی خدا به امامت می‌رسند.
امام جمعه اصفهان با بیان آنکه امامت جامعه همچون امام خمینی(ره) امری مجزا از امامت 12 امام است، افزود: متاسفانه در زمان پیامبر(ص) شرایط مناسبی برای بازگو کردن این نکته نبود چرا که علاوه برآنکه کسی آن را متوجه نمی‌شد کسی آن را نیز نمی‌پذیرفت به همین دلیل حضرت علی(ع) فردی را چون خود می‌دانستند.
وی با نقل از سخنی از امام سجاد(ع) که می‌گویند اگر چیزی را که می‌بینیم و می‌دانیم که دیگران نمی‌دانند و نمی‌بینند، در صورتی که آن را بگویم من را کافر می‌دانند، تصریح کرد: اینکه می‌گوییم حضرت علی(ع) عادل و باتقوا است، ما نیز حضرت علی(ع) را تحریف می‌کنیم؛ بسیار افراد متعددی هستند که می‌توانند به این مقام و جایگاه برسند اما نمی‌توانند علی(ع) باشند.
 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضایی :این کنگره با هدف شناخت فضائل حضرت علی و از منظر قرآن و پیامبر(ص) طراحی شده است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضایی :این کنگره با هدف شناخت فضائل حضرت علی و از منظر قرآن و پیامبر(ص) طراحی شده است
دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(ع) مطرح کرد؛
کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) به 70 درصد از اهداف خود رسیده است
دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: تاکنون 69 پایان نامه، 475 مقاله، 305 شعر و ادبیات، 131 کتاب و 102 هنرهای تجسمی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.
به گزارش ستاد خبری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) حجت الاسلام محمدعلی رضایی، دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیر المؤمنین امام علی(ع) صبح امروز ضمن خوشامدگویی از مسئولان برگزاری و میهمانان این کنگره، اظهار داشت: این کنگره مهمان‌هایی با ملیت‌های مختلف دارد که با هدف شناخت فضائل حضرت علی(ع) از منظر قرآن و پیامبر برگزار شده است که خود راهی برای آشنایی با ابعاد شخصتی ایشان و  تبیین نقشه‌ای برای ولایت امیر المونین علی(ع) است.
وی با بیان آنکه به 70 درصد از اهداف این کنگره رسیده‌ایم افزود: تاکنون 69 پایان نامه، 475 مقاله، 305 شعر و ادبیات، 131 کتاب و 102 هنرهای تجسمی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.
دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) با بیان اینکه  از  مجموعه مقالات، 190 مقاله در 5234  صفحه و در 14 جلد چاپ شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این کنگره در سطح ملی برگزار شده است اما از 9 ملیت افغانستان، تونس آذربایجان و پاکستان، آلمان، نیجریه نیز مقاله داشته‌ایم که مورد استقبال واقع شد.
وی گفت: تاکنون 14 جلد از این مقالات به چاپ رسیده است که شاه بیت محوری ترین بحث این کنگره یعنی مرجعیت حضرت علی(ع)، از ابعاد مختلف تاریخی، ولایی بررسی میشود که باید آن را به جهانیان معرفی کنیم.
رضایی با بیان آنکه آموزه‌های علوی در مبانی علوم انسانی، هستی شناختی و معرفت شناختی می‌تواند در حوزه علوم انسانی کاربرد داشته باشد، اظهار داشت: پیامدهای این مرجع دینی، بر محور وحدت انجام می‌شود که قران پیامبر(ص) و علی(ع) محور وحدت در جهان اسلام هستند.
وی افزود: 190 مقاله در زمینه‌های  سیاست و مدیریت، مدیریت کشور مبتی بر عدالت اجتماعی، مدیرت بحران، حقوق بشر در سیر امام علی، آموزه‌های اقتصادی، تحلیل سیاسیت‌های اقتصادی، نظام اجتماعی و شاخصه خانواده‌های مطلوب به کنگره رسیده است.
دبیر علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) با بیان آنکه مقالات به زبان‌های عربی، آذری و اسپانیولی به کنگره ارسال شده است پیرامون عنوان کتاب‌های به چاپ رسیده، خاطر نشان کرد: قرآن و امام علی(ع) دوجلد، ولایت و امام علی(ع) یک جلد، امام علی(ع) و نهج البلاغه یک جلد، امام علی(ع) از نظر دانشمندان یک جلد، امام علی(ع) در آیه شعر و ادب یک جلد، امام علی(ع) و علوم انسانی در تاریخ یک جلد، امام علی(ع) و علوم انسانی در بحث تربیت یک جلد، امام علی(ع) و اخلاق و عرفان یک جلد، علوم انسانی و بحث اجتماعی یک جلد، امام علی(ع) و اقتصاد یک جلد و مدیریت سیاست یک جلد، مقلات غیر فارسی یک جلد و چکیده مقالات هم در یک جلد به چاپ رسیده است.
 

سیدحسین رضازاده رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع)

سیدحسین رضازاده رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی (ع) گفت: هسته اصلی کنگره در نجف اشرف شکل گرفت
آیین افتتاحیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) چهارشنبه 25 دی ماه 1398 برگزار شد.
 سیدحسین رضازاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره گفت: هسته اصلی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) طی سال‌های گذشته در نجف اشرف شکل گرفت و با تفکر جمعی از عزیزان تصمیم به شکل‌گیری این کنگره گرفتیم.
ریس شورای سیاستگذاری گفت: بدون شک برگزاری این کنگره و انتشار آثار و تحقیق و پژوهشی که حاصل تلاش‌های یک ساله بیش از یک هزار نفر‌ بوده، باید زمینه ارتقای فرهنگ نهج‌البلاغه و ولایت را فراهم کند. تلاش‌های بسیاری برای برگزاری این کنگره برگزار شد و با تلاش یک ساله، فردا، برترین آثار علمی در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

 

برنامه های برگزار شده در بعدازظهر روز افتتاحیه:‌پنلهای علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

    

افتتاح نمایشگاه آثار هنرمندان کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (ع) در نگارستان امام خمینی (ره)

آئین افتتاحیه نمایشگاه آثار هنرمندان کنگره عصر امروز با حضور سید حسین رضازاده دبیر شورای سیاستگذاری کنگره، محمد علی رضایی اصفهانی، دبیر علمی کنگره، اعضای شورای سیاست گذاری، اعضای علمی و هنرمندان در نگارستان امام خمینی (ره) افتتاح شد.

هنرمندان اصفهان و ایران آثار هنری خود را در بخش های سوخت روی چوب، قلمزنی، مشبک و معرق روی فلز، مینیاتوری، نقاشی، میناکاری، خط و تذهیب و نقاشی خط به کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (ع) ارسال کردند.
همچنین از منتخبان این نمایشگاه هنری می‌توان به استاد مجید ملک‌زاده در بخش مشبک و معرق روی فلز، محمد موحدیان عطار در بخش نقاشی خط، رضا بدرالسما در بخش مینیاتور، الهه مهدیان در بخش قلمزنی، زهره فیض الهی در بخش میناکاری، محمد رسول حسن‌یار در بخش سوخت روی چوب، محمد علی جعفری در بخش خطاطی می‌توان اشاره کرد.
کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام  علی(ع)کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام  علی(ع)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث