نرم افزار اندروید رقیه خاتون بمناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س)

نرم افزار اندروید رقیه خاتون بمناسبت ایام شهادت حضرت رقیه(س)

۲۴ آبان ۱۳۹۴ 0 نرم افزار

 

 

 

در راه شام، طفلی که بعضی او را رقیه دانسته اند گریه و ناله سختی سر داد یکی از لشکریان یزید که از گریه آن کودک خشمگین شد و با صدای بلند فریاد زد ای دخترک ساکت شو که گریه ات مرا آزار میدهد اما آن نازدانه که داغ پدر دیده بود و در فراغ او می سوخت نمی توانست گریه و اشک خود را کنترل کند. باز مامور یزید بانگ برداشت که "ساکت باش دختر خارجی" آن نازدانه تا این جمله را شنید روی به سر بریده امام حسین علیه السلام نمود و با حال گریه گفت ای پدر تو را مظلومانه کشتند و نامت را خارجی نهادند. مامور یزید با شنیدن این جمله خشمگین شد و آن نازدانه را از بالای شتر به زمین انداخت. حضرت رقیه در واقعه عاشورا حدود سه یا چهار سال سن داشت که بعد از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در عصر عاشورا به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفت.

اما داستان شهادت حضرت رقیه (ع). از درون خرابه‌های شام، صدای کودکی به گوش می‌رسید. همه آنهایی که در میان اسرا بودند، خوب می‌دانستند که این صدای رقیه، دختر کوچک امام حسین (ع) است. او حالا از خواب بیدار شده بود و سراغ پدرش را می‌گرفت. انگار که خواب پدرش را دیده بود. یزید دستور داد سر امام حسین (ع) را به دختر کوچک نشان دهند و او را ساکت کنند، اما وقتی حضرت رقیه (ع) و امام حسین (ع) باز هم به هم رسیدند، اتفاق جانسوزی افتاد.

نرم افزار رقیه خاتون (س) از ۳ بخش زیر تشکیل شده است.

1- اسناد تاریخی: شامل اسنادی که از کتب تاریخی در رابطه با حضرت رقیه (س) به دست آمده است و همچنین کرامت هایی از بی بی می باشد.
2- اشعار مذهبی: اشعاری در زمینه مدح و روضه و نوحه در ثنای حضرت رقیه (س) می باشد.
3- مداحی: فایلها باید دانلود شود و پس از دانلود دیگر نیازی به اینترنت و دانلود نخواهید داشت.
اشعار و متون تاریخی قابلیت ارسال به دوستان و اشتراک گذاری را دارد.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث