قطعه صوتی فاطمی: کم بودن احادیث حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در منابع اهل سنت

قطعه صوتی فاطمی: کم بودن احادیث حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در منابع اهل سنت

۱۸ اسفند ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری
قطعه ای از سخنرانی آیت الله طبسی درهمایش تخصصی فاطمیه* با موضوع مقتل شناسی

زمان: 301 ثانیه

متن صوت:

اما در ارتباط با حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کتاب سیر اعلام النبلاء که عرض کردم اینها بناشون بر مخفی  کاری  است بناشون بر حذف حقایق است. ایشون میاد راجع به فاطمه زهرا بحثی می کند 20 صفحه و راجع به عايشه بحث مي­كند 65 صفحه.

آنوقت بیاید روش برخورد را ببینید. كجاها سانسور مي­كند؟ كجاها دیگه  ناچار حقايق را بگه؟ كجاها جسارت میکنه؟ نه به شیعه به خود فاطمه، از اينجا شروع مي كنم. «فاطمه بنت رسول الله  سيده نساء العالمين في زمانها». می گه ایشون سید زنان از همه زنان عالم در دوران خودش، درست مقابل حرف پیامبر اکرم، اینم کتاب سنی هاست «فرايد السمطین» و این آقا  استاد این آقاست.  ذهبي شاگرد همین آقای جويني است. از  پیامبر روایت نقل می کنه پیامبر فرمود: «فاما ابنَتي فاطمةُ فانها سيّدةُ نِساءِ العالَمينَ من الاولين و الآخرين. » ایشون میگه چی ؟ «سيده النساء العالمين في زمانها». یعنی بر حرف پیامبر اکرم حاشیه می زند. خوب بعد میاد میگه که «مولدها قبل المبعث» بسیار خوب، قبل از بعثت فاطمه زهرا بدنيا آمد. البته این نیست، حرف ما این نیست، ایشون داره نقل می کنه. خوب بعد میگه که  علی بن ابیطالب با ایشون ازدواج کردند، بعد از واقعه بدرعقد کردند و ازدواجشون هم بعد از احد بود .«فولدت له الحسن و الحسین و المحسن »اسم محسن را می بره و ام کلثوم و زینب خواهید دید که ام کلثوم همون زینبه. خوب بعد میگه «رَوت عن ابیها» از پدر روایاتی دارد خواهید دید ایشون که می گه از پدر روایاتی دارد چندتا روایت نقل می کنه یک دونه ، یک دونه  روایت.خوب فاطمه زهرایی که خودت میگی بعد از پیامبر 5 ماه بودند  و 24ساله بودند يا 25 ساله  يا 29 ساله بودند باشه ما می گیم چقدر؟ (بله) 29 سال.29 سال بودند و از پدر خودت می گی (بله) روايت نقل كرده ­اند. می تونید به من روایات ایشون را نشان بدهید آقای ذهبی، می تونید به من بگید، كه روایات فاطمه زهرا  از پدر چند تاست؟  بفرمایید. میگه که تمام روایات فاطمه زهرا در یک کتابی که مثل به اصطلاح  چه جوری عرض کنم هر روایتی را نقل می کند  مُسند بقیع بهش میگن  –تمام روایات فاطمه زهرا در این 29 سال، ثمانیه عشر حدیث؛ بسیار خوب مورد اتفاق چندتاست؟ «و المتفق منها حدیث واحد». یعنی فاطمه زهرایی که طبق نقل خودتان 29 سال بودند و فقط 5 ماه با پیامبر نبودند. یعنی  28  ماه و چقدر؟، 28سال و 7 ماه با پدر بودند، خودتم  می گی که از پدر هم روایات نقل می کنه چند تا آورده اتفاقاً یکی، درست صفحه بعدش نگاه کنید. مسند جناب عایشه. عايشه چقدر با پيامبر بوده ؟ کِی پیامبربا ایشون ازدواج کرده؟ سال دوم، اول يازدهم پیامبر رحلت کرده. میشه 8 سال .9 تا همسر داشته پيامبر 9 تا همسر داشته است. پیامبر قسم را مراعات  می کردند، تقسیم می کردند.یعنی  از اين 8 سال  یا 9 سال چند سالش مال عايشه بوده؟ این یک سال روایات عایشه الفين و مئتین و عشره.یعنی چندتا؟ 2210. و فاطمه چند تا؟ يك حدیث.

 ما که می گیم کودتاست چرا نمی خواهید باور کنید .


*. این همایش سه روزه، با همکاری مشترک موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ادا ره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه، از21  الی 23 اسفندماه، در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزارشد
در این همایش سخنرانان به بررسی منابع در زمینه  مقتل شناسی،  شناخت فضایل حضرت زهرا (سلام الله علیها) شناخت جریان های سیاسی در زمان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ،و جلسات  پرسش و پاسخ به شبهات پرداختند.
سخنرانی استاد نجم الدین مروجی طبسی در روز پنجشنبه  22 اسفندماه 1392 در مکان فوق الذکر برگزار گردید.
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث