قطعه صوتی: زیاد بودن روایات ابوهریره و کم بودن روایات امام علی (علیه السلام) در منابع اهل سنت

قطعه صوتی: زیاد بودن روایات ابوهریره و کم بودن روایات امام علی (علیه السلام) در منابع اهل سنت

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری
روایات جناب ابوهریره  خمسه الاف و  ثلاث مئة  و اربع و سبعون حدیثا چندتا!؟
بله پنج هزار و سیصد و هفتاد و چهارتا. خوب می تونید بگید در بخاري و مسلم  متفقاً چندتا آوردند؟ ثلاث مئة  و سته و عشرون 326  حدیث در بخاری و مسلم با هم آوردند. هم این آورده هم اون «انفرد البخاری بثلاث و تسعین، بخاری  نود و سه تا بیشتر آورده مسلم هم ثمانی و تسعین. قریب به چهارصد تا حدیث 427. خود بخاری و مسلم  همشون با  حذف مکررات به 4000 حديث نمي­رسد. یعنی یک دهمش از کیه ؟ ابوهریره، و یک پانزدهمش از جناب عايشه است. ببینید احادیث علی بن ابیطالب، علی بن ابیطالب قنداقش دادند دست پیغمبر اکرم  و جسد شریف پیغمبر را علی دفن کرد یعنی چند سال با پيامبر بودند؟ 30سال، 30 اندی. تمام احادیث علی 20تاست. یعنی هر یک سال و نیم یکدونه حدیث نقل می کنه. باز هم خدا را شکر که بیست تا را آوردند توی کتابهای دسته اولشون- پدر علی را که اصلاً استغفرالله استغفرالله از رده خارج كردند و برچسب كفر بهش زدند.
قطعه ای از سخنرانی آیت الله طبسی درهمایش تخصصی فاطمیه* با موضوع مقتل شناسی
زمان: 116 ثانیه (01:56)

*. این همایش سه روزه، با همکاری مشترک موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام، ادا ره فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه، از21  الی 23 اسفندماه، در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزارشد
 
در این همایش سخنرانان به بررسی منابع در زمینه  مقتل شناسی،  شناخت فضایل حضرت زهرا (سلام الله علیها) شناخت جریان های سیاسی در زمان فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ،و جلسات  پرسش و پاسخ به شبهات پرداختند.
سخنرانی استاد نجم الدین مروجی طبسی در روز پنجشنبه  22 اسفندماه 1392 در مکان فوق الذکر برگزار گردید.

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث