نقش نفوذی بهاییت در رژیم پهلوی در تخریب بقیع (کلیپ)

نقش نفوذی بهاییت در رژیم پهلوی در تخریب بقیع (کلیپ)

۲۱ تیر ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری
 
پدر ميرزا حبيب‌ الله عين‏ الملك، ميرزا رضا قنّاد، از بهائيان متعصب و از فدائيان عباس ‏افندى شمرده مى ‏شد. علاقه او به رهبر بهائيان به‌ حدى بود كه هنگام سفر او به فلسطين، همراهش به عكا رفت و مستخدم و خادم مخصوص عباس افندى شد.
عباس افندى به‏ واسطه خدمات ميرزارضا، مخارج تحصيل فرزند او را تقبل كرد و حبيب ‏الله را براى تحصيل با هزينه خود به اروپا فرستاد. حبيب‏ الله در اروپا به زبان‏ هاى انگليسى و فرانسه مسلط شد و چون عربى را هم روان صحبت مى‏ كرد، پس از بازگشت به ايران، در دستگاه سردار اسعد بختيارى نفوذ كرد و به‌ عنوان مترجم استخدام شد و به نام سردار اسعد چند كتاب ترجمه كرد. همچنين همزمان كار ترجمه متون خارجى را براى روزنامه «رعد» به‏ عهده گرفت. در همين هنگام لقب عين‌الملك به او داده شد و به كمك بختياري‌ها به وزارت خارجه رفت.
ميرزا حبيب‏الله در ادامه حضور در وزارت امورخارجه، مأمور خدمت در سوريه و لبنان شد. در اين سمت به‌صورت پنهاني براي بهايي‌ها تبليغ مي‌كرد و با انگليس هم رابطه و سر و سّري داشت و از خدمتگذاران واقعي آنان بود.
به دنبال واقعه تخریب بقیع در تاریخ 1304/6/24 هيئت ايراني متشكل از آقايان: غفارخان جلال السلطنه وزيرمختار ايران در مصر و حبيب‏الله خان هويدا وارد جده شدند. ...
 

 
دانلود کلیپ
نماهنگ تصویری نقش نفوذی بهاییت در رژیم پهلوی در تخریب بقیع
زمان: 124 ثانیه (02:04)
 
طبق اسناد تاریخی مشخص می شود كه چگونه جريان بهايي ـ ماسوني حاكم بر دستگاه حكومت پهلوي موفق می شود موج اعتراضات قوي و اثرگذار ايجادشده عليه آل‌سعود را كنترل كرده و با مديريت زمان و اتلاف وقت، شرايط را براي اجراي اهداف خود مهيا می سازد و موفق می شود كه طي يك پروسه زمان‌بندي ‌شده دقيق و حساب‌شده، برخلاف تمايل جامعه مذهبي ايران كه شديداً مخالف حكومت وهابي حاكم بر سرزمين حجاز بودند، دولت ايران رسماً دولت آل‌سعود را به‌رسميت شناخته و روابط ديپلماتيك و مناسبات دوستانه با آن برقرار می كند.
به‌عبارت ديگر، دولت آل‌سعود در خاتمه اين پروسه موفق می شود با حمايت‌هاي پنهان و آشكار جريان يادشده، بدون پرداخت هرگونه هزينه‌اي در برابر جناياتش به تمامي اهدافش نايل شود.

منبع نوشته :

همگامي بهائيت ايران با وهابيت در تخريب قبور ائمّة بقيع (ع)، رضا علي صوفي / علي اكبر زاور، نشریه تاریخ اسلام در آئینه پژوهش، سال نهم، شماره دوم، پاييز و زمستان 1391، 63 ـ 83

 

 

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث