پاورپوینت بصیرت عاشورایی 1

پاورپوینت بصیرت عاشورایی 1

۰۶ مهر ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری
اگر عاشورا و فداکاری خاندان پیامبر نبود، بعثت و زحمات جان فرسای نبی اکرم«صلی الله علیه و آله و سلم» را طاغوتیان آن زمان به نابودی کشانده بودند.

دست آوردهای عاشورا

ابوسفیانیان می خواستند قلم سرخ بر کتاب وحی بکشند و یزید، یادگار عصر تاریک بت پرستی، به گمان خود با کشتن و به شهادت کشیدن فرزندان وحی امید داشت اساس اسلام را برچیند و با شعار صریح «لا خَبَرٌ جاءَ وَ لاَ وَحْىٌ نَزَلْ» بنیاد حکومت الهی را برکند. اگر عاشورا نبود، نمی دانستیم به سر قرآن کریم و اسلام عزیز چه می آمد. لکن اراده خداوند متعال بر آن بوده و هست که اسلام رهایی بخش و قرآن هدایت را جاوید نگه دارد و حسین بن علی علیه السلام ، این عصاره نبوت و یادگار ولایت را برانگیزد تا جان خود و عزیزانش را فدای عقیده خویش و امت عظیم پیامبر اکرم نماید تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید و از وحی و ره آورده های آن پاسداری نماید.

حضرت امام خمینی رحمت الله علیه

بصیرت های عاشورایی

عاشورا غیر از درس، یک صحنه عبرت است. انسان باید در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد.

عاشورا، صحنه عبرت 

عاشورا غیر از درس ،یک صحنه عبرت است. انسان باید در این صحنه نگاه کند تا عبرت بگیرد. عبرت بگیرد یعنی چه؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد در چه حال و وضعی قرار دارد.چه چیزی او را تهدید می کند و چه چیزی برای او لازم است. این را عبرت می گویند. مثلا هنگامی که شما از جاده ای عبور می کنید و اتومبیلی را می بینید که واژگون شده یا تصادف کرده و آسیب دیده و مجاله شده و سرنشینانش نابود شدند، می ایستید و به آن صحنه نگاه می کنید، چرا؟ برای اینکه عبرت بگیرید. برای اینکه بر شما معلوم شود که چه جور سرعت و حرکت و چه جور رانندگی به این وضعیت منتهی می شود. این هم نوع دیگری از درس است اما درس از راه عبرت گیری

مقام معظم رهبری دامه ظله

عاشورا و صحنه عبرت

>بصیرت، روشنایی  و نور خاصی است که در نتیجه ی اعمال صالح و تقوای الهی به بندگان خدا داده می شود تا همچون چراغی، تاریکی ها و ظلمات را برایشان روشن نماید و با شناخت حقایق و درک دقیق امور، آنان را از فروافتادن در دام لغزشها حفظ نماید.

شعاع بصیرت

بصیرت از ریشه «بصر=بینایی» است و به معنای عقیده قلبی، شناخت، بینش دل، آگاهی، یقین، زیرکی، عبرت، ثبات در دین، حجت و استبصار در چیزی و...آمده است(1). در قرآن واژه بصیرت دو بار و مشتقات بَصَر، 148 بار ذکر شده است و در ادبیات دینی «بصیرت» به معنای بینش، فهم عمیق، درک قلبی و آگاهی است. به عبارت دیگر: شناخت روشن از دین، تکلیف، پیشوا، حجت خدا، تشخیص راه صواب از ناصواب و تمیز حق از باطل بصیرت نام دارد. بصیرت و روشن بینی از صفات شایسته ای است که یک مسلمان در زندگی فردی و اجتماعی خود باید از آن برخودار باشد.

(1)کتاب العین، ج7،ص117) 


بصیرت عاشورا

در دوران زندگی انسان با رفتارهای خود بر روی بینش و بصیرت خود پرده ی غفلت می کشد.

از جنس نور

در دوران زندگی انسان با رفتارهای خود بر روی بینش و بصیرت خود پرده ی غفلت می کشد.( 1) لذا باید مراقب نفس شیطان در تغییر بینشها بود(2) چرا که بصیرت و بینش صحیح در مواقع حساس خودنمایی می کند و قدرت خود را نشان خواهد داد(3)از نگاه قرآن، تفاوت های اساسی میان اهل بصیرت و افراد بی بصیرت وجود دارد(4) و  بصیرت حقیقی آن است که شناخت و بینش انسان را نسبت به خود و محیط پیرامونی اش تغییر داده  (5) و با عبرت آموزی از مشاهدات، قدرت تشخیص را در او بالا ببرد (6) تا بتواند در حوادت و اتفاقات جامعه قدرت شناسایی حق و باطل را داشته باشد(7) در نگاه قرآن، بینش و بصیرت واقعی آن است که انسان را به خداوند نزدیک تر نماید.(8)

(1)ق22؛بقره7؛جاثیه23 3)همان (5)قصص72؛نور42 (7) آل عمران،13 2)اعراف:201 (4)رعد:16،هود24، غافر58 (6)اشاره به آیات آفاقی و انفسی .ذاریات 21-20 (8)قصص،72


بصیرت های عاشورایی

نابینای جسمی، با عصای سفید و خط بریل  و مانند آن درصدد جبران و یافتن جایگزین مناسب برای آن بر می آید، اما کوری باطن درمان ندارد و پیامدش خسران دنیا و آخرت خواهد بود

بسیارند کسانی که از چشم سر بهره مندند ولی چشم باطن و حقیقت بین آنان کور و نابیناست. به همین جهت است که قدرت تشخیص حق و باطل و رو از تاروا را ندارند و به راحتی چشم بر روی حقایق می بندند. از این رو از اینگونه افراد هم به نابینای باطنی تعبیر می شود. پیامبر اعظم (ص) می فرماید: کور آن نیست که چشم او کور است، کور آن است که بصیرتش کور است (1)علی «علیه السلام» نیز می فرماید:از دست دادن بینایی آسان تر است تا از دست دادن بینش(2) و فرمود:هرگاه دیده ی بصیرت کور باشد، نگاهبا چشم ظاهر سودی ندهد.(3)

(1)نهج الفصاحه،ح785،ص153    (2)نهج الفصاحه،ص153؛ غررالحکم ص536،ح6463       (3)میزان الحکمه، ج2،ص504


بصیرت های عاشورایی

آیا تاکنون از خود پرسیده ایم که از  بین صدها هزار مسلمان در آن روزگار، چرا فقط 72 نفر لشکر خدا را همراهی کردند و هزاران نفر از همین مسلمانان در برابر حق ایستادند و با قصد قربت بر روی فرزند پیامبرشان شمشیر کشیدند؟ >یا لیتنا کنا معک

«يَا لَيْتَنَا  كُنَّا مَعَك‏ ؛حسین جان! ای کاش ما هم کنارت بودیم و با دشمنان دین خدا می جنگیدیم»؛ جمله ای که بارها گفته ایم و در خلوت خود یا در مراسمات مذهبی، پس از شنیدن مظلومیت اباعبدالله «علیه السلام» رگ غیرت دینی مان برجسته شده، این کلمات را بر زبان دل جاری می کنیم.ولی آیا تاریخ نیک گریسته و شرایط آن زمان را درک کرده ایم و در مورد افراد بزرگی هچمون ابن عباس فکر کرده ایم که چرا امام را همراهی نکرده اند؟! آیا ما مردمان امروزی،فضای پیرامون خود را خوب درک کرده و از رهبر زمان خود اطاعت می کنیم یا اینکه مانند همان گذشتگانی که از آنان دل چرکین هستیم، ما نیز دهها توجیه و بهانه، امام و رهبر  خود را تنها می گذاریم؟ راستی با امام زمان خود چقدر رابطه داریم؟ آیا ایشان از ما رضایت دارند؟


بصیرت های عاشورایی

بصیرت، ناگهانی و به صورت دفعه ای پدید نمی آید، بصیرت ریشه در رفتارها و بینش های پیشین دارد که با گام نهادن در مسیر اطاعت الهی و مدیریت هواهای نفسانی،دستگیر و نجات بخش انسان از مهلکه ها خواهد شد.

رد پای گذشته 

یاران عاشورایی امام حسین «علیه السلام» هم رفتار و بینش صحیح آنان بود که فریادرس آنان در کربلا شد و تداوم راه صحیحی که از قبل در پیش گرفته بودند. سخنان یاران حضرت،گواه روشن ان حقیقت است.
نافع بن هلال شب عاشورا پس از سخنان امام حسین «علیه السلام» برخاست و ضمن اعلام وفاداری گفت:«فانا علی نیاتنا و بصائرنا؛همان انگیزه ها و بصیرت های گذشته را داریم و از دست نداده ایم». و عباس بن شبیب، وقتی خدمت امام حسین «علیه السلام» رسید، خطاب به ایشان عرض کرد:«سلام، بر تو ای اباعبدالله! خدا را گواه می گیریم که من بر تو و آیین خط مشی پدرت هستم.»

بصیرت های عاشورایی

شناخت دقیق دشمن و مبارزه آگاهانه با عناصر گمراه و آلوده برای از بین بردن موانع رشد و بصیرت جامعه، تلاشی بایسته و ضروری است تا تیر شبهه ها چشمان حقیقت بین مردم را کور ننماید.

تیر شبهه

از شیوه های رایج دشمنان، شبه افکنی، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت اسلامی و القای یاس و نامیدی در میان  مردم جوامع اسلامی است تا از این طریق اهداف خود را مرحله به مرحله اجرایی نمایند و مومنان را نسبت به راه در پیش گرفته دو دل و مردد نمانید. در این فضا وظیفه بینش افزایی و بصیرت، کشف و تبیین شبهات و..... وظیفه ای همگانی است. یاران امام حسین «علیه السلام» هم وقتی که در برابر نیروهای فریب خورده دشمن قرار می گرفتند آنها را به بصیرت و آگاهی دعوت می نمودند.«بربر» از یاران وفادار امام حسین وقتی که با نیروهای دشمن روبرو می شود، در سخنان خود می گوید:«الحمدلله الذی زادتی فیکم البصیره؛ سپاس خدایی را که با بصیرت و شناخت مرا درباره شما افزون ساخت».

بصیرت های عاشورایی

عاشورا  به ما می آموزد که در صحنه های زندگی، در پیروی ها و حمایت ها، در دوستی ها و دشمنی ها و موضع گیریها، بر اساس شناخت عمیق و بصیرت عمل کنیم و با یقین و اطمینان به درستی کار و حقانیت مسیر با شناخت خودی و بیگانه، و حق از باطل، گام در راه بگذاریم 

پای درس عاشورا

عاشورا پیامها و عبرتهایی دارد. عاشورا به ما درس می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد. درس می دهد که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت. درس می دهد که در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد اعم ازکوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت با هم در یک صف قرار میگیرند. درس می دهد که جبهه دشمن با همه تواناییهای ظاهری بسیار آسیب پذیر است.عاشورا  به ما درس می دهد که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از چیزهای دیگر برای انسان لازم است. بی بصیرتها بدون اینکه بدانند، فریب می خورند و در جبهه باطل قرار می گیرند چنانکه در جبهه ابن زیاد کسانی بودند که فساق و فجار نبودند ولی از بی بصیرتها بودند. اینها درسهای عاشورا است. البته همین درسها کافی است که یک ملت را از ذلت به عزت برساند. همین درسها می تواند جبهه کفر و استکبار را شکست بدهد . اینها درسهای زندگی ساز است.
بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در 22

تیر1371


بصیرت های عاشورایی

حادثه کربلا به ما یاد می دهد که  اگر دین اسلام را تحریف نکرده بودند، اگر اهل بیت (ع)  را از قرآن جدا ننموده بودند و اگر احکام اسلام تغییر نیافته بود، و عده ای به جاهلیت برنگشته بودند، صحنه کربلا پیش نمی آمد؛ بنابراین برای جلوگیری از تخریب باید، عوامل آن را شناسایی و با آنها برخورد نمود.

پیام فوری عاشورا برای امروز

امام خامنه ای:  به نظر من امروز یکی از پیامهای عاشورا از دیگر درسها و پیام های عاشورا برای ما فوری تر است. ما باید بفهیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمده که حسین بن علی «علیه السلام» آقا زاده اول دنیای اسلام و پسر خلیفه مسلمین علی بن ابیطالب علیه السلام در همان شهری که پدر او بر مسند خلافت می نشسته است گردانده شد و آب از آب هم تکان نخورد.دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی «دورشدن از ذکر خدا» که مظهر آن نماز است، یعنی فراموش کردن خدا و معنویت و جداکردن حساب معنویت از زندگی و فراموش کردن توجه و ذکر و دعا و توسل و توفیق از خدای متعال و توکل بر خدا و کنار گذاشتن محاسبات خدایی از زندگی.عامل دوم:«اتبعوا الشهوات » است یعنی دنبال شهوترانی ها و هوس ها در یک جمله، دنیاطلبی رفتن، و به فکر جمع آوری ثروت و مال بودن و التذاذ و به دام شهوت دنیا افتادن و اصل دانستن اینها و فراموش کردن آرمانها. این درد اساسی و برزگ است و ما هم ممکن است به این درد دچار بشویم.


پیام  امروز عاشورا

غفلت و لجاجت دو عامل پرخطر در مسیر زندگی است که همواره انسان را با تهدید مواجه ساخته،چه بسا باعث می شود ثمره ی یک عمر زحمت و تلاش و خدمت انسان برباد رفته پوچ و نابود گردد.

دو عامل آفت زا

غفلت و لجاجت دو عامل پرخطر در مسیر زندگی است که همواره انسان را با تهدید مواجه ساخته،چه بسا باعث می شود ثمره ی یک عمر زحمت و تلاش و خدمت انسان برباد رفته پوچ و نابود گردد.قرآن و روایات نیز به انسان هشدار می دهد که همه باید مراقب باشند تا اعمال نیکشان را با اعمال ناروا حبط و نابود نکنند(1)باید مراقب بود تا به آفت غفلت دچار نشد که در صورت غافل شدن، درک و بینش صحیح هم از انسان گرفته می شود همانگونه که امیر بیان علی «علیه السلام»می فرماید: دَوَامُ الْغَفْلَةِ يُعْمِي الْبَصِيرَةَ.؛ادامه یافتن غفلت، دیده بصیرت را کور می سازد (2) از دیگر پیامدهای غفلت زدگی این است که چنین افرادی به این گمان که تشخیص آنان برترین تشخیص و درک و فهم شان بالاترین درک و فهم است، دچار خودبینی و وهم گرایی می گردند و بر باورها و اعتقادات ناردست خود پافشاری و لجاجت می ورزند. در چنین فضایی است که زمینه ها ی کج فهمی، بی بصیرتی و کوری دل فراهم خواهدشد.
(1)سوره زمر، آیه 65                              (2)عیون الحکم و المواعظ، ص250،غرر الحکم، ح5146

پیام عاشورا

کسی می تواند چهره زیبای حقیقت را آنگونه که هست ببیند و به سرچشمه زلال معرفت و بصیرت برسد که دیده عقل خود را با حجاب آروزها نپوشاند و در میان ابرهای تیره و تار طول امل قرار نگیرد پیامبر اکرم (ص)  «طول اَمَل» یا همان آروزهای دور و دراز را یکی از دو دشمن بسیار خطرناک برای انسانها برشمرده و فرموده است: شدیدترین چیزی که از آن بر شما می ترسم دو خصلت است:یکی پیروی از هوا و هوس و دیگری آرزوی طول و دراز؛ هواپرستی شما را از حق باز می دارد و آروزی دور و دراز شما را حریص بر دنیا می کند«1» یکی از خطرناکترین پیامدهای آرزوهای دراز و گاه بی پایان این است که باعث می شود بینش انسان دچار انحراف شده و توان درک حقایق را از دست بدهد. همانگونه که حضرت علی «علیه السلام» می فرماید: الْأَمَانِيُّ تُعْمِي عُيُونَ الْبَصَائِرِ. آرزوها، دیده های بینش را کور می کند.
(1)محجه البیضا،ج8،ص 225       (2)غررالحکم،ص83،ح1406

پیام عاشورا

وابستگی های مادی اعم از پست و مقام، ثروت و شهرت، حزب و جناح و باند و... باعث می شوند انسان در دنیا وام دار و زمین گیر شده و همواره به توجیه و مصلحت اندیشی پرداخته، در مواقع حساس نتواند تصمیم سازی نماید.

عبیدالله بن حر جعفی زمین گیر ثروت

روز اول محرم، یعنی یک روز مانده به ورود سیدالشهداء(ع) به سرزمین کربلا، حضرت در منزلگاه «قصر بنی مقاتل»  خیمه ای را مشاهده کردند، پرسیدند:«خیمه ی کیست؟» گفتند: خیمه ی عبیدالله حر جعفی. امام شخصی را سراغ او فرستاد. آن شخص نزد او آمد و گفت: حسین بن علی (ع) می خواهد با تو دیدار کند. عبیدالله گفت: من از کوفه بیرون نیامدم مگر این که نه این طرفی باشم، نه آن طرفی.وقتی قاصد این موضوع را به امام خبر داد، امام فرمود: «ما می رویم». بدین ترتیب امام حسین «علیه السلام» رفت و با او صحبت کرد. فرمود:«تو مرا می شناسی، بیا در لشگر من». ولی عبیدالله نپذیرفت،حضرت به او فرمود:«پس از این جا برو که من از جدم شنیدم، کسی که صدای مظلومیت مرا بشنود و مرا یاری نکند، فردای قیامت به صورت در آتش جهنم می افتد«1» البته او پس از حادثه کربلا به شدت از آن کوتاهی در یاری کردن امام پشیمان شده بود و خود را ملامت می کرد، ولی چه فایده که اشتباه او قابل جبران نبود«2»
(1)موسوعه کلمات الامام الحسین،ص365                                  (2)حیاه الامام الحسین، ج3، ص363

پیام عاشورا

تصمیم گیری خواص در وقت لازم، تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه لازم. این هاست که تاریخ و ارزشها را نجات می دهد و حفظ می کند! در لحظه لازم، باید حرکت لازم را انجام داد اگر تامل کردید و وقت گذشت،دیگر فایده ندارد(رهبر معظم انقلاب اسلامی/سال76)

بصیرت لحظه ها

وقتی که عبیدالله ین زیاد روسای قبایل کوفه گفت:«بروید و مردم را از اطراف مسلم پراکنده کنید وگرنه پدرتان را در می آورم» چرا او را اطاعت کردند؟! روسای قبایل که همه شان اموی نبودند و از شام نیامده بودند! بعضی از آنها جزو نویسندگان نامه به امام حسین «علیه السلام» بودند. «شبث بن ربعی»؛ یکی از آنها بود که به امام حسین (ع) نامه نوشت  و او را به کوفه دعوت کرد. همو، جزو کسانی است که وقتی عبیدالله گفت: «بروید مردم را از دور مسلم متفرق کنید» قدم پیش گذاشت و به تهدید و تطمیع و ترساندن اهالی کوفه پرداخت! چرا چنین کاری کردند؟!اگر امثال شَبَث بن ربعی در یک لحظه حساس، یه جای این که از این زیاد بترسند از خدا می ترسیدند. تاریخ عوض می شد. گیرم که عوام متفرق شدند؛ چرا خواص مومنی که دور مسلم بوند از او دست کشیدند؟ بین این افرادی خوب و حسابی بودند که بعضی شان بعداً  در کربلا شهد شدند اما اینجا اشتباه کردند(1)امروز هم اقدام به موقع در دفاع از ولایت و انقلاب و حضور در صحنه ، باعث تداوم انقلاب و در نتیجه سپردن انقلاب به حضرت ولی عصر (عج) خواهد بود. حال اگر کوتاهی کنیم...
«1»بیانات رهبر انقلاب اسلامی در سال 76

پیام عاشورا

شهدای انقلاب اسلامی با تاسی به سرور و سالار شهیدان، با درک صحیح زمان به حمایت از نائب امام عصر (عج) ، ولی فقیه زمان پرداختند و سخن برگرفته از بصیرت و زمان شناسی والای آنان چنین بود:«فقط نگذارید حرف امام به زمین بماند. همین» والاسلام. وصیت عاشورایی
از این نمونه از شهدای والا مقام در جنگ بسیارند که با درک صحیح خود، ضمن شناخت جبهه ی حق و باطل، به حمایت عملی از ان پرداختند تا به مقتدای خود اقتدا نموده بانشد و در راه اهداف مقدس جان خود را فدا نمایند. راوی می گوید:در جاده بصره ...خرمشهر،وقتی که شهید «علی اکبر دهقان» به شهادت رسید، من آنجا بودم. دیدم ایشان همانطور  که می دوید، از پشت، از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت و سرش جداشد. در همان حال که تنش داشت می دوید سرش روی زمین می غلتید ، سر این شهید حدود پنج دقیقه فریاد یا حسین یا حسین می داد. این فریاد  را   همه ما که حدود ده تا پانزده نفر بودیم می شنیدیم. همه گریه می کردند. چند دقیقه بعد، از کوله پشتی وصیت نامه اش را برداشتیم نوشته بود: خدایا من شنیده ام که امام حسین (ع) با لب تشنه شهید شده. من هم دوست دارم اینگونه شهید شوم، خدایا! شنیده ام که سر امام حسین (ع) را از پشت بریده اند. من هم دوست دارم سرم از پشت بریده شود خدایا !شنیده ام سر امام حسین (ع) بالای نیزه قران خوانده من که مثل امام حسین (ع) اسرار قرآن را نمی دانم که بتوانم با آن انس بگیرم و بتوانم بعد از مرگم قران بخوانم، ولی به امام حسین «علیه السلام» خیلی عشق دارم ،دوست دارم وقتی شهید می شوم سر بریده ام به ذکر با حسین یا حسین باشد!(1)
(1)به نقل از کتاب روایت مقدس،ص300 با اندکی تصرف

وصیت عاشورا

کوثر زلال عاشورا، در متن زندگی شیعه و در عمق باورهای پاک او جریان دارد و در طول قرنها ، سیراب کننده جانها بوده است. اینک نیز عاشورا پرگاری است که عشق را ترسیم می کند و قانونی که اراحساسها، عاطفه ها، خردها و اراده ها بر گردش می چرخند و به حرکت و پویایی می رسند.

عاشورا پرگاری برای ترسیم عشق

فرهنگ عاشورا، یادکرد از فداکاری ها، شجاعتها،غیرت دینی امر به معروف و نهی از منکر، اصلاح امور ناپسند، بازگشت به اصالت دینی ، احیای آموزه های دینی،مبارزه با ظبم و ستم،اقامه نماز، و......است. که هر آزاده ای را به پیروی  و الگوپذیری از خود دعوت می نماید. محب و پیرو حسین «علیه السلام» نیز با گام نهادن و تکیه بر همین اصول و ارزشهاست که می تواند پیروی عملی خویش را نمایان سازد و انقلاب خمینی کبیر نمونه بارز این الگوپذیری است. امام خمینی خود می فرمود:« ما باید متوجه این معنا باشیم که اگر قیام سید الشهداء نبود، امروز ما نمی توانستیم پیروز شویم، انقلاب اسلامی ایران، پرتوی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن است.(صحیفه نور،ج8،ص12)و امام خامنه ای می فرماید: یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی عبدالله الحسین علیه السلام انجام دادید. خود این، یکی از درسهای عاشورا بود( بیانات ایشان در خطبه های تماز جمعه تهران)باید دانست که از این مرحله به بعد کار سخت تر می شود و برای تدوام حرکت انقلاب لزوم الگوگیری بهتر و بیشتر از فرهنگ عاشورا احساس می شود که البته در کنار آن نبرد و جهاد به تناسب موقعیت در جبه های علمی و فرهنگی از اسباب تداوم انقلاب و برافراشته شدن پرچم اسلام حقیقی محسوب می شود

پیام عاشورا

بنیان نظام اسلامی ما در کربلا بنا نهاده شد و ما امروز ادامه دهندگان حرکت عاشوراییم و تا قیام خونخواه آل محمد(ص)  در برابر خدا و اهل بیت و شهدا مسئوولیم و باید پاسخگو باشیم.

ما و انقلاب اسلامی

همه ی آزادگان دنیا امروز چشم امیدشان به نظام ماست و ما در حال گذار از یک مرحله مهم تاریخ هستیم تا امت را به دست صاحب اصلی اش برسانیم. لذا وظیفه  ی اصلی ما جانبازی در این راه است و باید راه هزاران شهید را که برای بقای این نظام جان سپاری کردند ادامه دهیم و البته در برابر خون آنان مسئولیم. حقانیت ما همچون روز روشن است و فقط کافی است چشمانمان را باز کنیم.علی رغم همه مشکلات موجود اعم از اجتماعی، قضایی و اقتصادی ما در مسیر درست در حال حرکتیم و گواه آن هم این دشمنی بی سابقه ی نظام کفر و استکبار باماست چرا که ما در مسیر غلط باشیم آنها بیشتر کمکمان می کنند نه دشمنی


عاشورا و انقلاب اسلامی

پاورپوینت بصیرت عاشورایی

مجموعه نمایشگاهی بصیرت عاشورایی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام  به همت مجتمع فرهنگی پژوهشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه تولید و منتشر شد

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث