مختارنامه: پیوستن زهیر به امام حسین علیه السلام (کلیپ)

مختارنامه: پیوستن زهیر به امام حسین علیه السلام (کلیپ)

۱۴ مهر ۱۳۹۵ 0 اهل بیت علیهم السلام

زهیر بن قین بجلی، پس از انجام فریضه حج، مکه را ترک گفت و رهسپار کوفه شد. در راه با کاروان امام حسین علیه السلام برخورد کرد اما چون نمی خواست دخالتی در آتش فتنه میان دو گروه مسلمان داشته باشد خوش نداشت با امام حسین علیه السلام مواجه شود. به همین دلیل  در طول مسیر همواره تلاش می کرد  قدری دورتر از محل استقرار موقت امام حسین (علیه السلام) مستقر شود تا با امام روبرو نشود. اما در یکی از منازل  ناگاه قاصدی ازطرف امام حسین (علیه السلام) آمد و  گفت: ابا عبد الله (علیه السلام) تو را می خواند.

زهیر در اطاعت از امام حسین علیه السلام کمی تعلل کرد. همسر زهیر، که نامش دلهم بود، به زهیر گفت: سبحان الله،فرزند پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) تو را می طلبد و تو در رفتن درنگ می کنی... برخیز و نزدش شتاب، ببین چه می فرماید.

زهیر برخاسته، خدمت حضرت رفت و زمانی نگذشت که شاد و خرم، باچهره بر افروخته، نزد همسر باز گشت. بی درنگ دستورداد خیمه اش را جمع کنند و نزدیک سراپرده های آن حضرت برپا سازند. آنگاه به همسرش گفت: من با حسین علیه السلام راهی خواهم شد و در این راه به شهادت خواهم رسید. پس همه اموالم را به تو می بخشم و  تو از قید زوجیت خود رها می کنم که ازاد باشی و زیان نبینی.   


نماهنگ "پیوستن زهیر به امام حسین علیه السلام" برشی از فیلم مختارنامه

زمان: 430 ثانیه (07:10)
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث