فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله: رشوه ای به اندازه خورشید و ماه

فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله: رشوه ای به اندازه خورشید و ماه

۲۲ آذر ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

هنگامى که رسول خدا دعوتش را آشکار کرد، سران «قریش» نزد «ابوطالب» آمده و گفتند: اى «ابوطالب» فرزند برادرت ما را سبک مغز مى خواند، و به خدایان ما ناسزا مى گوید، جوانان ما را فاسد نموده، و در جمعیت ما تفرقه افکنده است، اگر این کارها به خاطر کمبود مالى است، ما آن قدر مال براى او جمع آورى مى کنیم که ثروتمندترین مرد «قریش» شود و حتى حاضریم او را به ریاست برگزینیم.

«ابوطالب» این پیام را به رسول اللّه (صلى الله علیه وآله) عرض کرد، پیامبر (صلى الله علیه وآله) فرمود: «اگر آنها خورشید را در دست راست من و ماه را در دست چپ من بگذارند من به آن تمایل ندارم، ولى (به جاى این همه وعده ها) یک جمله، با من موافقت نمایند، تا در سایه آن بر عرب حکومت کنند، و غیر عرب نیز به آئین آنها درآیند، و آنها سلاطین بهشت خواهند بود!».

«ابوطالب»، این پیام را به آنها رسانید، آنها گفتند: حاضریم به جاى یک جمله، ده جمله را بپذیریم (کدام جمله منظور تو است؟).

پیامبر(صلى الله علیه وآله) به آنها فرمود: تَشْهَدُونَ أَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اِنِّى رَسُولُ اللّهِ: «گواهى دهید که معبودى جز اللّه نیست، و من رسول خدا هستم».

آنها (از این سخن سخت وحشت کردند و) گفتند: ما 360 خدا را رها کنیم تنها به سراغ یک خدا برویم؟ چه چیز عجیبى؟! (آنهم خدائى که هرگز دیده نمى شود!).

در اینجا آیات 4 تا 7 سوره صاد نازل شد «وَ عَجِبُوا أَنْ جاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ وَ قالَ الْکافِرُونَ هذا ساحِرٌ کَذّابٌ... إِنْ هذا إِلاَّ اخْتِلاقٌ».(تفسیر على بن ابراهیم قمى)

 


نماهنگ تصویری "رشوه ای به اندازه خورشید و ماه" برشی از فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله

زمان: 144 ثانیه (02:24)
  • مطلب مرتبط را اینجا ببینید
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث