فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله: وقایع فتح مکه

فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله: وقایع فتح مکه

۲۸ آذر ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در دهم ماه رمضان، در رأس یک سپاه بزرگ ده هزار نفری از مسلمانان اعم از مهاجرین، انصار و قبایل و طوایف اطراف مدینه به سوی مکه حرکت کرد.

برخی از مورخان و سیره نگاران، تاریخ فتح مکه را در روز سیزدهم رمضان ذکر کرده‌اند، ولی اکثر علمای شیعه و اهل سنت، روز بیستم رمضان را روز فتح مکه می‌دانند. یکی از مسلمانان مهاجر، به نام حاطب بن ابی بلتعه پیش از حرکت سپاه اسلام، خبر حرکت آنان را به واسطه زنی به نام "ساره" برای قریش ارسال کرد، ولی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از جاسوسی آن دو با خبر گردید و حضرت علی (علیه السلام)، زبیر و مقداد را مأموریت داد که به هر صورت ممکن، آن زن جاسوس را بیابند و دستگیر کنند. آنان، زن جاسوس را در میان راه مدینه و مکه، در مکانی به نام "روضه خاخ" و به قولی در "خلیقه" یافتند و به نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آوردند.

پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، مراقبت و مواظبت زیادی کرد تا قریش از حرکت سپاه اسلام آگاه نگردد. بدین جهت تا رسیدن سپاه به "مرّالظّهران" که در چند کیلو متری مکه است، اهالی مکه و جاسوسان و نفوذی‌های آنان هیچ خبری از حرکت جهادی سپاه اسلام نداشتند.

شعار مسلمانان در روز فتح مکه این بود: «نحن عباداللَّه حقا حقا»؛ ما بندگان شایسته آفریدگاریم حقیقتاً.

 


کلیپ تصویری "وقایع فتح مکه" برشی از فیلم محمد رسول الله صلی الله علیه و آله

زمان: 271 ثانیه (04:31)

دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث