جملات شهید آوینی (8) (+پوستر)

جملات شهید آوینی (8) (+پوستر)

۲۳ مهر ۱۳۹۶ 0 فرهنگ و اجتماع

آه برادر، آیا می‌دانی این راه که می‌سپری صراطی است که از متن جهنم به سوی بهشت می‌رود؟ صراط دوتاست و آن صراط بعد از مرگ، حقیقت همین صراطی است که در عوالم دنیا می‌سپری.


شهید سید مرتضی آوینی: آه برادر، آیا می‌دانی این راه که می‌سپری صراطی است که از متن جهنم به سوی بهشت می‌رود؟

مواظب باش؛ آن‌همه متواضع است که او را در میان همراهانش گم می‌کنی. اگر کسی او را نمی‌شناخت، هرگز باور نمی‌کرد که با فرمانده لشکر مقدس امام حسین(ع) روبه‌روست. ما اهل دنیا از فرمانده‌های لشکر همان تصوری را داریم که در فیلم‌های سینمایی دیده‌ایم. اما فرمانده‌های سپاه اسلام امروز همه‌ی آن معیارها را درهم ریخته‌اند. حاج حسین را ببین؛ او را از آستین خالی دست راستش بشناس. جوانی خوش‌رو، مهربان و صمیمی، با اندامی نسبتاً لاغر و سخت  متواضع...


شهید سید مرتضی آوینی: مواظب باش؛ آن‌همه متواضع است که او را در میان همراهانش گم می‌کنی.

پوسته‌ای می‌شکافد و از درون آن نهالی شکفته می‌شود، شکافتن، شکفتن، و شکوفه. چنین است که عالم در خود تجدید می‌شود....و انسان نیز.



کتاب آغازی بر یک پایان ص۱۶۴


شهید سید مرتضی آوینی: پوسته‌ای می‌شکافد و از درون آن نهالی شکفته می‌شود، شکافتن، کتاب آغازی بر یک پایان ص۱۶۴

اعتیاد به موسیقی از هر اعتیادی شدیدتر است.دلیلش این است که تاثراتی که انسان از موسیقی می‌گیرد، فقط از راه اعصاب‌ است کسی که موسیقی گوش می‌دهد، خودش را دست موسیقی می‌سپرد و بنده آن می‌شود.کسی که این‌طور است، مانع عقل را از همان اول از سر راه برداشته موسیقی بر حیوان و گیاهان موثر است؛دلیلش این است عقل نیست که محتوای موسیقی را ادارک می کند بلکه اعصاب است. موسیقی برای تاثیرگذاری بر بشر، مانع عقل را در برابر خود ندارد. من خیلی از قرائتهای قرآن را گوش نمی کنم. چون موسیقی بر محتوایش غالب است و صورت موسیقی دارد. نه صورت قرآن. خیلی از سوره هایی که عبدالباسط می خواند مشخص است تمرین کرده با چه لحن و موسقی بخواند یعنی اصلا معنای قرآن مورد نظر نیست، فقط موسقی قرآن مورد نظر است


شهید سید مرتضی آوینی: اعتیاد به موسیقی از هر اعتیادی شدیدتر است.

بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند؛ما این جنگ را دری از درهای بهشت می‌دانیم که خداوند جز بر خاصه‌ی اولیای خویش نمی‌گشاید و اینچنین، حال ما حال عاشقی است که به سوی معشوق می‌رود. کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ها؟

برگرفته از مقاله به سوی معشوق
 


شهید سید مرتضی آوینی: بگذار اهل ظاهر در جنگ جز ترس و مرگ نبینند

بهاران، از کجاست که روح روییدن و سبز شدن ناگاه در تن خاک مرده پدید می آید؟ و از کجاست که روح شکفتن ناگاه از تنِ چوب خشک چندین برگ های سبز و شکوفه های سفید و آبی و زرد و سرخ برمی آورد؟...
بهاران رازدار رستاخیز پس از مرگ است.


شهید سید مرتضی آوینی: بهاران، از کجاست که روح روییدن و سبز شدن ناگاه در تن خاک مرده پدید می آید؟

خانه‌ی حقیقی انسان، خانه‌ی ایمان است در جوار رحمت حق، كه اگر اینجا منزل كنی، همه‌ی آن پیوندها و دلبستگي‌ها جلوه‌ای خدایی مي‌یابند واگرنه، خانه دیگر قفسی بیش نیست و یار، باری كه ثقل آن تو را از راه باز مي‌دارد.

 کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 189


شهید سید مرتضی آوینی: خانه‌ی حقیقی انسان، خانه‌ی ایمان است  کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 189

ای رمل‌ها، ما را در خود غرقه کنید و بر سر و روی و موی ما بنشینید و آن روز که سرائر آشکار می‌شوند، بر ما و آنچه کرده‌ایم شهادت دهید.

بر گرفته از مقاله پیام بسیجی


شهید سید مرتضی آوینی : ای رمل‌ها، ما را در خود غرقه کنید و بر سر و روی و موی ما بنشینید

ماشین جنگ روز به روز، به تبعیت از قدرت‌طلبی استکبار جهانی، پیچیدگی و وسعت عمل بیش‌تری پیدا می‌کند آنها قدرت را مطلقاً در پناه تکنولوژی می‌جویند و اگر اینچنین باشد، با این فرض که تکنولوژی منحصراً در اختیار آنهاست، دیگر هیچ‌گاه امید آنکه سیاره‌ی زمین از سیطره‌ی شیاطین و ارباب جور خارج شود وجود نخواهد داشت. اما اینچنین نیست. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عصر استخلاف صالحین و مستضعفین آغاز شده است .


گفتار متن روایت فتح/ کتاب گنجینه آسمانی


شهید سید مرتضی آوینی:

امروز این مردمند که چراغ راه روشنفکرانند. ما تازه ادعا داریم که می‌خواهیم مسائل مردم را حل کنیم. مسائل خودت را حل کن، مسائل مردم پیشکشت! پس چرا ما به خود مغروریم؟ آخر چه داریم؟


کتاب گنجینه‌ی آسمانی / ص ۲۱۲


شهید سید مرتضی آوینی:

اراده‌ای كه بر انگیزه‌های الهی متكی باشد بزرگ‌ترین قدرتی است كه در جهان وجود دارد و آفریدگار متعال همه‌ی آفرینش را مسخر همین قدرت قرار داده است. با مدعی بگویید كه بیهوده این سوی و آن سوی نزند؛ راز بزرگ قدرت ما اینجاست: انگیزه‌های ایمانی.


 کتاب گنجینه ی آسمانی / ص 194


شهید سید مرتضی آوینی: اراده‌ای كه بر انگیزه‌های الهی متكی باشد

منبع: 

 کانال تلگرام شهید آوینی (aviny_com@)

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث