آثار صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

آثار صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ 0 اهل بیت علیهم السلام
  • محمد بن مسلم، از امام باقر يا امام صادق (ع) نقل کرده است: در ميزان، چيزى سنگين‏تر از صلوات بر محمد و آل محمد نيست، و به راستى مردى باشد كه اعمالش را در ميزان گذارند و سبك آيد و ثواب صلوات او در آيد و آن را در ميزان او نهند و سنگين گردد و بچرخد به سود او. (اصول کافی ترجمه کمره ای ج6 ص89)

  • حضرت صادق عليه السلام فرمود: پيوسته دعا محجوبست (و ميانه آن و استجابتش حجاب و پرده‌‏اى حائل است) تا بر محمد و آلش صلوات فرستاده شود (كه آنگاه پرده و حائل برطرف شود). (اصول کافی ترجمه مصطفوی ج4 ص 247)

  •  حضرت صادق عليه السلام فرمود: هر كه صد بار بگويد: «يا رب صلى على محمد و آل محمد» صد حاجت از او برآورده شود كه سى حاجت آن از (حاجات) دنيا باشد [و باقى از آخرت‏]. (اصول کافی ترجمه مصطفوی ج4 ص 250)

  • رسول خدا صلی الله علیه و آله  فرموند: هر کس در کتابی یا نوشته ای بر من صلوات بنویسد ، تا زمانی که نام من در کتاب هست فرشتگان پیوسته برای او از درگاه حق طلب آمرزش می کنند (سفینه البحار – ج 2 – ص 50)

  • رسول خدا صلی الله علیه و آله  فرموند : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شماست و خدا را از شما راضی می گرداند و اعمال شما را پاک و پاکیزه می کند. (جمال الاسبوع – ص 242)

  •  رسول خدا صلی الله علیه و آله  فرموند : هر کس هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد ، بر خدا لازم می شود که گناهان او را بیامرزد ، در همان روز یا همان شب (بحار الانوار- ج 94 – ص 69)

  • حضرت محمد (ص) فرمودند : روز قیامت، من پیش میزان اعمال هستم ، یعنی که هر کس کفه سیئاتش (گناهانش) سنگین تر از کفه حسناتش (ثواب هایش) باشد ، من صلوات هایی را که برایم فرستاده می آورم و در کفه حسناتش می گذارم تا آن که کفه حسناتش سنگین تر گردد. (ثواب الاعمال و عقاب الاعمال باب ثواب الصلاه النبی)

  • حضرت محمد (ص) فرمودند : هر کس هر روز هزار صلوات بر من بفرستد از دنیا نخواهد رفت تا جای خود را در بهشت ببیند (فضیلت صلوات- ص 14 )

  • حضرت محمد (ص) فرمودند : کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار در جهان حرکت می کنند و هنگامی که به جلسه ذکر و صلوات می رسند ، به یکدیگر می گویند : فرود آییم . زمانی که پیاده می شوند ، اهل جلسه را هنگام دعا با ذکر آمین ، یاری کرده و نیز اهل جلسه را هنگام صلوات کمک و همراهی می کنند و در پایان به یکدیگر می گویند : خوشا به حال افراد این جلسه که خدا آنان را آمرزید (آثار و برکات صلوات ص 37)

 

گالری تصاویر گرافیکی زیبا با موضوع " صلوات "

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث