امام علی (ع) از زبان دانشمندان جهان (پاورپوینت)

امام علی (ع) از زبان دانشمندان جهان (پاورپوینت)

۰۳ شهریور ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری

علامه طباطبایی(ره)

«بحث هایی که درباره شخصیت امیرالمؤمنین علیه السلام انجام گرفته و کتاب هایی که پیروان مذاهب و سایر کنجکاوان در این باره نوشته اند، درباره هیچ یک از شخصیت های تاریخ اتفاق نیفتاده است.» (شیعه در اسلام، ص 128)

فخرالدین رازی (مفسر اهل سنت)

«هر کس در دین پسر ابوطالب را پیشوای خود قرار دهد، همانا رستگار شده است. چون پیامبر درباره اش فرمود: خدایا! علی هرگونه باشد، حق را بر محور وجودش بچرخان» (فخرالدین رازی، التفسیر الکبیر، دارالفکر عربی، بیروت، 1405 ه.ج 1، ص 211)

جبران خلیل جبران ( نویسنده مسیحی)

«به عقیده من فرزند ابی طالب نخستین کسی بود از عرب، که با روح کلی جهان ارتباط برقرار کرد و با آن هم نشین شد.هر کس شیفته او گشت، شیفتگی او وابسته به فطرت است و هر که به دشمنی او پرداخت، از ابنای جاهلیت است.» (حساس ترین فراز تاریخ، دفتر تبلیغات اسلامی، قم، 1362، ص 296)

جرج جرداق مسیحی

«آه! ای دنیا! چه می شد اگر قوای خود را جمع می کردی و توانت را برای بار دیگر در یک جا متمرکز می نمودی و در هر عصر و زمان یک نفر مانند علی علیه السلام را که در عقل و خرد و منطق و بیان و حماسه و شجاعت با او همپایه بود، برای بشریت به ارمغان می آوردی!» (جرج جرداق، الامام علی علیه السلام، صوت العدالة الانسانیه، دارالکفر عربی، بیروت، ج 1، ص 49)

گابریل دی انگیری

«علی علیه السلام یگانه و تنها نمونه ای است که تاریخ از این حیث (قهرمان قهرمانان بودن) به ما نشان می دهد» (شهسوار اسلام، کابریل انگیری، ترجمه عمادی، ص 243)

خلیل بن احمد فراهیدی ( نحودان و واضع علم عروض)

«بی نیازی پسر ابوطالب از دیگران و نیاز همه به او دلیل این است که او امام همگان است »(حساس ترین فراز تاریخ، ص 298)

نرسیسیان (دانشمند مسيحي)

« اگر امام علي ( عليه السلام ) اين خطيب با عظمت و اين گوينده ي زبر دست ، امروز در همين عصر ، بر منبر کوفه مي نشست ، شما مي ديديد که مسجد کوفه با آن همه وسعت ، از مردم مغرب زمين و دانشمندان جهان براي استفاده از درياي خروشان علم علي ( عليه السلام ) موج مي زد » (عبدالفتاح عبد المقصود ، الأمام علي بن ابي طالب عليه السلام ، ترجمه ي سيد محمد مهدي جعفري ، ج 1 ، مقدمه ، ص پانزده 

توماس کارلایل (فیلسوف انگلیسی)

«ما چاره ای نداریم به غیر از آن که علی علیه السلام را دوست داشته باشیم; چه، او جوانمردی بلند قدر و نیک نفس بود.از سرچشمه وجدانش مهر و نیکویی سرازیر می گشت و از دلش شعله های دلاوری و شجاعت زبانه می کشید. ... هنگامی که درباره قاتلش گفت وگو می شد، گفت: اگر زنده ماندم، خود می دانم با او چه رفتاری پیشه سازم و اگر درگذشتم کار با شماست: اگر خواستید قصاص کنید و ضربت شمشیرش را به ضربتی سزا دهید و اگر توانستید درگذرید! که این به تقوای الهی نزدیک تر است »  (حساس ترین فراز تاریخ، ص 300)

رودلف زيگر (محقق و نويسنده آلماني)

« در صدر اسلام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) ، يکي از دانشمندان بي نظير اسلام بود. علي ( عليه السلام ) در کشورهاي ديگر به خصوص در ايران به خوبي شناخته مي شد در حالي که مردي جوان به شمار مي آمد ، و کمتر اتفاق مي افتاد که يک دانشمند جوان بتواند در خارج از زادگاه خويش معروفيت و احترام پيدا کند»(کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فراسوي اديان ، ص 15)

بارون کاردايفو (دانشمند فرانسوي)

 « [علي ( عليه السلام )] پهلواني بود در عين دليري دلسوز و رقيق القلب ، و شهسواري بود که هنگام رزم آزمايي ، زاهد از دنيا گذشته بود . به مال و منصب دنيا اعتنايي نداشت ، و در حقيقت جان خود را فدا نمود . روحي بسيار عميق داشت که ريشه ي آن ناپيدا بود و در هر جا خوف الهي او را فرا گرفته بود » (کريم خاني ، صمداني ، علي عليه السلام فراسوي اديان ، ص 16 .)

شبلي شميل (از پيشتازان مکتب ماديگري)

« امام علي ابن ابي طالب ( عليه السلام ) بزرگ بزرگان ، يگانه نسخه اي است که نه شرق و نه غرب ، نه در گذشته و نه در امروز صورتي مطابق اين نسخه نديده است»(داستان غدير ، ص 293)
 

میخائیل نعیمه (نویسنده معروف مسیحی) 

«قهرمانیهای امام علی علیه السلام فقط منحصر به میدانهای کارزار نیست، بلکه او در روشن اندیشی، پاکی وجدان، سحر بیان، عمق و کمال انسانیت، شور وحرارت ایمان، بلندی همت و فکر، یاوری و هواداری از رنجیده ها در قبال جفاکاران و فروتنی در مقابل حق، هر کجا که تجلی کند، نیز قهرمان بود» (مقدمه کتاب صوت العدالة الانسانیة، جرج جرداق ، ص 23.)

 

پاورپوینت نهج البلاغه در کلام علما و بزرگان

متن مقاله امام علی (ع) از زبان دانشمندان جهان

پوستر سخن عميق شافعى در شأن على عليه السّلام‏

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث