محمدعلی کلی و محافظ شخصی اش (کلیپ)

محمدعلی کلی و محافظ شخصی اش (کلیپ)

۲۶ خرداد ۱۳۹۵ 0 صوتی و تصویری
محمد علی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور، بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن اهل آمریکا بود که به عنوان برترین مشت‌زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می‌شود. شایان ذکر است که نام این بوکسور محمد و نام خانوادگیش علی بود، ولی در ایران با نام محمدعلی کلِی مشهور و شناخته شده است.
محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت‌های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت. محمد علی کلی از سوی نشریهٔ اسپورتس ایلوستریتد «ورزشکار قرن» و از سوی بی‌بی‌سی «شخصیت ورزشی قرن» لقب گرفته است. محمد علی در حالی از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. 

 

دانلود کلیپ

کلیپ محمدعلی کلی و محافظ شخصی اش به زبان اصلی

همراه با ترجمه عربی و فارسی

زمان: 45 ثانیه

محمد علی علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد. پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد. محمد علی که به اتهام «فرار از خدمت» گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد و این دادگاه که عالی‌ترین مرجع قضایی در آمریکاست، محکومیت محمد علی را لغو کرد.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث