معرفی کتاب: چهل حدیث درباره ازدواج

معرفی کتاب: چهل حدیث درباره ازدواج

۰۱ تیر ۱۴۰۲ 0 فرهنگ و اجتماع

موضوعات:

ازدواج امری پسندیده است که مطابق طبیعت، فطرت، شرع و عقل، حافظ بقای نسل، پاکی نسل، مطابق با سنت رسول اکرم(ص)، امری مقدس و نشاط بخش او نشانه ای جانب خداوند است؛ پس باید هرچه زودتر و بهتر به آن پرداخت.
ازدواج در روایات
قرآن کریم ازدواج را مایه آرامش دانسته است؛ آن جا که می فرماید:  لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا (سوره مبارکه روم، آیه 21) در روایات نیز آثار فردی و اجتماعی، مادی و معنوی و اخروی و بسیاری برای آن ذکر شده است.
ائمه هدی(ع) داشتن زن را بهتر از کل دنیا و زن صالح را بهترین متاع دنیا و اصلا از آخرت محسوب می کنند و خوشبختی مرد مسلمان را در نفقه دادن به زن می دانند
محبوب ترین بنا در اسلام، ازدواج است و خداوند یاری فردی راکه می خواهد برای حفظ پاکی خود، ازدواج کند، تضمین کرده و قرض او را به عهده گرفته است. همچین اگر کسی به خاطر ترس از فقر مانع ازدواج کسی شود، به خدواند بدگمان شده است و گناه آن جوان به گردن او خواهد بود.
مجموعه گل عنوان کلی کتب احادیث موضوعی است که به همت محققان و نویسندگان دینی گرد آمده است و در هرکدام از آن به موضوعی خاص پرداخته شده که زوایات مختلق آن از منظر دین مورد مداقه قرار گرفته است. در این مجموعه سعی شده است کاربردی ترین موضوعات و مباحثی که نیار بیشتر جامعه است ارائه شود.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث