مجموعه پوستر ده نکته از خطبه غدیر

مجموعه پوستر ده نکته از خطبه غدیر

۱۵ تیر ۱۴۰۲ 0 صوتی و تصویری
 ده نکته از خطبه غدیر

دستور خدا

همانا جبرئیل سه مرتبه بر من فرود آمد از سوی خدا؛ فرمانی آورد که در این مکان به پا خیزم و به هر سفید و سیاهی اعلام کنم که علی ابن ابیطالب برادر، وصی و جانشین من در میان امت و امام پس از من است.

 ده نکته از خطبه غدیر

ولیّ شما

و پروردگارم آیه ای بر من نازل فرموده که: «همانا ولی، صاحب اختیار و سرپرست شما، فقط خدا و پیامبر او و مؤمنینی هستند که نماز به پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می پردازند.» و همانا علی بن ابی طالب نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پیوسته خداخواه است.

 ده نکته از خطبه غدیر

ابلاغ رسالت

خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر این که آن چه در حق علی علیه ‌السّلام فرو فرستاده به گوش شما برسانم. سپس پیامبر صلّی الله علیه و آله چنین خواند: «ای پیامبر ما! آن چه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده ابلاغ کن؛ وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. و البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد.

 ده نکته از خطبه غدیر

امام همه موحدان

ای مردم! بدانید این آیه « يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» درباره اوست عمق آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده و اطاعت از او را بر مهاجران و انصار و تابعان و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر موحدی لازم شمرده است.
 ده نکته از خطبه غدیر

امامت در نسل علی بن ابیطالب

ای مردم! آخرین بار است که در این اجتماع به پا ایستاده ام پس بشنوید و فرمان حق را گردن گذارید چرا که خداوند عزوجل صاحب اختیار و ولی معبود شماست و پس از خداوند ولی شما فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید و پس از من به فرمان پروردگار علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آنگاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی قیامت دوام دارد.
 ده نکته از خطبه غدیر

از علی جدا نشوید

ای مردم! از علی رو برنابید و از امامتش نگریزید و از سرپرستی اش رو برنگردانید . او شما را به حق و درستی و راستی خوانده و خود نیز بدان عمل می نماید. او باطل و نادرستی را نابود کند و از آن بازدارد. در راه خدا نکوهش نکوهش گران او را زا کار باز نمی دارد. او نخستین مومن به خدا و رسول اوست و کسی در ایمان به او سبقت نجسته.
 ده نکته از خطبه غدیر

همسنگر امامت و رسالت

ای مردم! به خداسوگند که پیامبران پیشین به ظهورم مژده داده اند و اکنون من آخرین پیامبران و برهان بر مخلوقات آسمان و زمینم. آن کس که راستی و درستی مرا باور نکند به کفر جاهلی درآمده و تردید در سخنان امروزم همسنگ تردید در تمامی محتوای رسالت من است و شک و ناباوری در امامت یکی از امامان همانند شک و ناباوری در تمامی آنان است.
 ده نکته از خطبه غدیر

ظهور آخرین امام

آگاه باشید! همانا آخرین امام قایم مهدی از ماست. او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود. هشدار! که او انتقام گیرنده از ستمکاران است. اوست فاتح دژها و منهدم کننده آنه. اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمای آنان. هشدا!که او خونخواه تمام اولیاء خداست.
 ده نکته از خطبه غدیر

بیعت با علی

ای مردم! من پیام خدا را برایتان آشکار کرده و تفهیم نمودم . و این علی بن ابیطالب است که پس از من شما را آگاه می کند اینک شما را می خوانم که پس از  پایان خطبه با من و سپس با علی دست دهید تا با او بیعت کرده و به امامت او اقرار نمایید. آگاه باشید من با خداوند و علی با من پیمان بسته و من اکنون از سوی خدای عزوعجل بری امامت او پیمان می گیرم.
 ده نکته از خطبه غدیر

صراط مستقیم

ای مردمان! صراط مستقیم منم که خدا شما را به پیروی آن امر فرموده و پس از من علی است و آنگاه فرزندانم از نسل او پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به حق حکم و دعوت می کنند.

 

دانلود: 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث