جملات ناب تصویری آیت الله بهجت درباره توحید و معارف

جملات ناب تصویری آیت الله بهجت درباره توحید و معارف

۲۵ اسفند ۱۳۹۳ 0 صوتی و تصویری

آیت الله  بهجت (ره) 

ذکرالله که احدی ندارد. اعم از ذکر قلبی و لسانی، بلکه اعم از ذکر بدنی  است چون تمام طاعات و همه آنچه مرضی خدا است ذکر الله است.


آیت الله  بهجت (ره) ذکرالله که احدی ندارد. اعم از ذکر قلبی و لسانی، بلکه اعم از ذکر بدنی  است

آیت الله  بهجت (ره) 

باید دستگیری و توفیق از ناحیه خدا باشد، تابا اعمال اختیار و اراده از ناحیه بنده، کارهای اختیاری انجام گیرد.


باید دستگیری و توفیق از ناحیه خدا باشد،

آیت الله  بهجت (ره) 

خداوند در قرآن و غیرقرآن، به حدی بهشت و بهشتیان را در توصیف بالا برده که اگر کسی از شوق آن وفات کتد، استعباد ندارد!آیات جهنم نیز اینگونه است...که اگر معاصی انسان خود را در نظر بگیرد و بمیرد،مستعبد نیست!


خداوند در قرآن و غیرقرآن، به حدی بهشت و بهشتیان را در توصیف بالا برده

آیت الله  بهجت (ره) 

آیا خوب است به ذات که موت و حیات و مرض و محبت و غنا و فقر به دست اوست. مراجعه کنیم؟ رابطه دوستی داشته باشم با کسی که خود محتاج و ناتوان و بیجاره است؟!


آیت الله  بهجت (ره) آیا خوب است به ذات که موت و حیات و مرض و محبت

آیت الله  بهجت (ره) 

معرفت الله اعظم العبادات است و همه تکالیف مقدمه معرفت خدا هستند


آیت الله  بهجت (ره) معرفت الله اعظم العبادات است

آیت الله  بهجت (ره) 

منظور از اسماء در آیه :(وَعَلَّمَ آدَمَ کُلَّهَا» و تمامی اسماء را به حضرت آدم آموخت) علم به حقایق است که موجب امتیاز انسان از حیوانات بلکه فرشتگان می گردد.


آیت الله  بهجت (ره) منظور از اسماء در آیه :(وَعَلَّمَ آدَمَ کُلَّهَا» و تمامی اسماء را به حضرت آدم آموخت)

آیت الله  بهجت (ره) 

نتیجه خلق و مخلوق در حدیث قدسی (خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی ) تمام اشیا را برای تو و تو را برای خودم آفریدم علم و معرفت است


آیت الله  بهجت (ره) نتیجه خلق و مخلوق در حدیث قدسی (خَلَقْتُ الْأَشْیآءَ لِأَجْلِک، وَ خَلَقْتُک لِأَجْلی )

آیت الله  بهجت (ره) 

ما را شناخته اند اعمال ما محفوظ است و عکسبرداری شده است... آیا شهادت دست و پا و دیگر اعضا و جوارح شوخی است؟!


آیت الله  بهجت (ره) ما را شناخته اند اعمال ما محفوظ است و عکسبرداری شده است..

آیت الله  بهجت (ره) 

آن عالم (بزرخ و ملکوت) ، عالم اوسعی است. همه حضور است مثل این جهان چهاردیواری نیست، ماضی و حال و آینده در آنجا یکی است.


آیت الله  بهجت (ره) آن عالم (بزرخ و ملکوت) ، عالم اوسعی است. همه حضور است

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث