مجموعه  سبک زندگی اهل بیت (ع) (2) ( +پوستر)

مجموعه سبک زندگی اهل بیت (ع) (2) ( +پوستر)

۲۱ مهر ۱۳۹۷ 0 صوتی و تصویری
سبک زندگی نبوی

دوراهی: امام رضا(ع) این که مردم انسان را سرزنش کنند و ننگ بشمارند بهتر است تا اینکه آدم موجب گناه شود(تحف العقول، ص234)


ممکن است افرادی بدشان بیاید ممکن است دوست نداشته باشند شما جوری که خدا می خواهد رفتار کنید در زندگی تان در ازدواج کردنتان در تربیت بچه هایتان چه می کنید دل مردم را بدست آورید با دل خدا را می کذارید مردم سرزنشتان می کنند به گناه چه می کنید؟



حدیث درباره وعده دادن

مگرمجبوری:امام حسن (ع): انسان تا وعده داد زیر بار مسئولیت می رود و تا به وعده اش عمل نکند رها نخواهد شد


دلش می خواهد کارهایش را منظم و سروقت انجام دهد اما به هرحال این اتفاق نمی افتد بعد از مدتی آن گاهی "کم کم" تبدلی می شود به همیشه؟ حالا همیشه کارهایش را سروقت انجام نمی دهد! کسی نیست بگوید مگر مجبوری وعده می دهی و خودت را زیر بار مسئولیت ببری؟! 



حدیث درباره وعده دادن

میان بر: امام حسن (ع): برآوردن حاجت و رفع مشکل دوستم از یک ماه اعتکاف در مسجد  بهتر و مبوب تر است (کلمه الامام حسن، ص139)


برخی آدم ها از مسیرهای عادی به راهشان را ادامه می دهند و برخی دیگر به دنبال میان بر هستند. مثلا وقتی یک مسیر صدکیلومتر است آدمهای دسته دوم راهی پیدا می کنند که مسیر صد کیلومتری دیگران برای آنها بشود 50 کیلومتر ! میان بر زدن اگر از راه درستش باشد خوب است! حالا در مسیر بندگی خدا هم میان برهایی هستند ساده .میان برهایی که حواسمان بهشان نیست یکی از آنها مساوی است یا یک ماه اعتکالف! 




عکس نوشته درباره امام حسن (ع)

رمز بندگیامام حسن (ع): هرکس خدا را بندگی کند خداوند همه چیز را بنده او گرداند(تنبیه الخواطر، ج2، ص108)


برخی کلیدها مخصوص یک در هستند و فقط دری را باز می کنند که برای قفلش ساخته شده برخی کلیدها نیز به صورت انفاقی می توانند چند قفل را باز کنند اما کلیدهایی هستند که هر قفلی را باز می کنند خیلی از انسانها دوست دارند آن کلید ها را داشته باشند بندگی یکی از آن همه کلیدهایی است که همه قفل ها را باز می کند.




عکس نوشته درباره امام حسن (ع)

افسوس:امام رضا (ع)نعمت ها تا هستند ناشناخته هستند و وقتی که رفتند قدرشان نشاخته می شوئد(بحارالانوار،ج78، ص115)


خودش را داروخانه می رساند به خانه، داروها را گرفته و سعی می کند که آنها را طبق دستوری که پزشکش داده است مصرف کند. همین چند روز قبل سالم و سرحال بود و به دبنال کارهایش حالا چند روزی است که بیمار شده است و از کار و زندگی افتاده است افسوس ldخورد و به این فکر می کند که کاش سالم بود و سرحال بیشتر از این نعمت سلامتش استفاده کرده بود.




حدیث درباره نعمت ها

راهی برای گمراهی: امام حسن (علیه السلام)مومن سرگرمی نمی کند تا در نتیجه از راه خدا غافل گردد (تنبیه الخواطر، ج1،ص52)


شامش را که می خورد مشغول استفاده از شبکه های اجتماعی می شود چند شایعه را تحقیق نکرده منتشر می کند سپس به سراغ فیلم های طنز یم رود و به برخی هموطنانش می خندد چند سایت وبلاگ و شبکه اجتماعی دیگر هم سر می زند و هر قدمش در آنها خطایی به همراه دارد چه کند بالاخره باید سرگرمی داشته باشد یا نه؟




1 2 3 4

منبع:مجموعه نمايشگاهي « زندگي به رسم ماه» کاری از اوقاف و امور خيريه

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث