آمادگی روحی فرزندان برای آغاز فصل مدرسه

آمادگی روحی فرزندان برای آغاز فصل مدرسه

۳۱ شهریور ۱۳۹۵ 0 فرهنگ و اجتماع

تابستان با همه جذابیت هایش غزل خداحافظی را می خواند. خیلی از بچه ها بوی ماه مهر را دوست ندارند. یکی سرش درد می گیرد یکی حالت تهوع پیدا می کند آن یکی هم زیر تختش پنهان می شود به امید اینکه از مدرسه رفتن معاف شود. اما بی فایده است. پدر و مادر کوتاه نمی آیند و او باید به مدرسه برود.

دل کندن از تابستان شیرین برای کودکان سخت است. بیشتر بچه مدرسه ای ها دل خوشی از روزهای اول مهر ندارند. با این وجود والدین عزیز می توانند با انجام چند کار ساده احساس بهتری را در فرزندشان ایجاد کنند:

1. در روزهای آخر شهریور در دورهمی های خانوادگی از  جذابیت های مدرسه با فرزندمان صحبت کنیم. از خاطرات شیرین اردوهای تفریحی, از  بازی های گروهی , زنگ ورزش, گردش های علمی, و ...

2. کیف و کفش جدید, لباس نو, جامدادی و مدادرنگی های نو  روزهای اول مدرسه را برای او جذاب تر خواهد کرد. در صورت امکان برای فرزندتان وسایل نو خریداری کنید.

3. اگر قرار است امسال در مدرسه جدیدی درس بخواند, ممکن است اضطراب بیشتری را تجربه کند. طبیعی است که از محیط جدید و افراد جدید واهمه داشته باشد. در صورت امکان پیش از آغاز سال تحصیلی یک بار او را با خود به مدرسه جدیدش ببرید و درباره آن به او اطلاعاتی بدهید.

4. اگر اضطراب فرزندتان برای مدرسه رفتن غیرطبیعی است کار کمی سخت می شود. باید به دنبال علت آن باشید.  با فرزندتان صحبت کنید. سعی کنید از لابلای گفتارش بفهمید  چه چیز مدرسه را ناخوش می دارد. شاید معلم سال گذشته  با او رفتار خوبی نداشته است. شاید بچه ها مسخره اش می کنند شاید بیش از توانش از او تکلیف خواسته اند. شاید... به هر حال باید مسئله را جدی بگیرید و در صورت لزوم با مشاور یا روانشناس صحبت کنید.

پیروز باشید


سید مهدی خدایی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث