معرفی چند کتاب پیرامون زندگی و شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام

معرفی چند کتاب پیرامون زندگی و شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام

۰۳ اسفند ۱۳۹۳ 0 اهل بیت علیهم السلام

هر سال با فرا رسیدن سالروز شهادت بانوی اسلام فاطمه زهرا موجی از غم و اندوه قلب شیعیان را فرا می گیرد. غمی که درهای رحمت خداوند را بر قلبهای زنگارگرفته می گشاید. فرصتی است که باید غنیمت شمرد. باید فراوان از آن وجود مبارک یاد کرد و با غم او همراه شد. این روزها باید بیش از هر زمان در مورد زندگی و فضایل او تفکر کرد. باید قدمی در راه شناخت او برداشت تا بهره مندی مان از این موهبت بزرگ بیشتر شود. آنچه پیش روی شماست کتابهای ارزشمندی است که پیرامون زندگی این بانوی آسمانی نگاشته شده است. امید است با مطالعه این کتابها دری از معرفت به سوی او بگشاییم:     

1. کتاب  "رنجها و فریاد های فاطمه(س)"  از محدث جلیل القدر شیخ عباس قمی است که شیعیان با آثار او مثل مفاتیح الجنان و منتهی الآمال به خوبی آشنا هستند. این کتاب از بهترین تالیفات پیرامون بانوی دو عالم فاطمه زهرا سلام الله علیها است. (مشاهده کتاب)  

2. کتاب "فاطمه زهراء سلام الله عليها شادماني‌ دل‌ پيامبر صلي‌الله‌ عليه‌ و آله‌ و سلم‌"  ترجمه کتاب گرانقدر " فاطمه‌الزهرا بهجه‌ قلب‌ المصطفي‌ صلي‌الله‌ و عليه‌ و آله"  نوشته احمد رحماني همداني است. (مشاهده کتاب)

3.کتاب "فاطمه الزهرا از ولادت تا شهادت" نیز تألیف دانشمند گرانقدر علامه  سید محمد کاظم قزوینی است که یکی از برترین تألیفات پیرامون زندگی و شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها است. (مشاهده کتاب)
4. اگر علاقه مند به شناخت تحلیلی و عمیق مصیبت های وارد شده حضرت زهرا سلام الله علیها هستید کتاب "تحليل حوادث ناگوار زندگاني حضرت فاطمه ي زهرا" که تالیف استاد محمد دشتي است را مطالعه فرمایید. (مشاهده کتاب)    
5. نیز کتاب "زندگاني فاطمه زهرا (ع)"  از استاد جعفر شهیدی کتابی ارزشمند در شناخت حوادث  زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است. (مشاهده کتاب) 
6. همچنین برای بهره مند شدن از گنجینه سخنان ایشان کتاب "فرهنگ سخنان فاطمه زهرا (س)" اثری پرفایده است که به همت استاد محمد دشتی برای عموم علاقه مندان فراهم آمده است. (مشاهده کتاب) 
 
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث