قرآن کریم در کلام دانشمندان جهان (2) (+پاورپوینت)

قرآن کریم در کلام دانشمندان جهان (2) (+پاورپوینت)

۱۹ خرداد ۱۳۹۴ 0 صوتی و تصویری

«ارنست رنان» (م، 1892)

این ادیب و فیلسوف فرانسوی مى‌گويد:
«در کتابخانه شخصى من هزاران جلد کتاب سياسى، اجتماعى، ادبى و غيره وجود دارد که همه آنها را بيشتر از يک بار مطالعه نکرده‌ام و چه بسا کتابهايى که فقط زينت کتابخانه من مى باشند. ولى يک جلد کتاب است که هميشه مونس من است و هر وقت خسته مى‌شوم و مى خواهم درهايى از معانى و کمال بر روى من باز شود آن را مطالعه مى کنم و از مطالعه زياد آن خسته وملول نمى‌شوم. اين کتاب، قرآن کتاب آسمانى است».

نظر ارنست رنان درباره قرآن

«فيليپ.ک.حتى»

وی دانشمند معاصر و استاد دانشگاه پرينستون آمريکا است و درباره تاريخ عرب تحقيقات ارزنده‌اى کرده و چندين کتاب در اين زمينه نگاشته است. او در يکى از کتب خود به نام تاريخ عرب مى‌نويسد:
«قرآن از تمام معجزات بزرگتر است و اگر سراسر اهل عالم جمع بشوند، بى‌ترديد از آوردن مثل آن عاجز خواهند ماند».

نظرفیلیپ درباره قرآن

دکتر «گرينيه» فرانسوى

وی درباره حقانیت قرآن مى گويد:
«من آيات قرآن را که به علوم پزشکى و بهداشتى و طبيعى ارتباط داشت دنبال کردم و از کودکى آنها را فراگرفتم و کاملا به آن آگاه بودم. بنابراين دريافتم که اين آيات از هر نظر با معارف و علوم جهانى منطبق است… هر کس دست اندر کار هنر يا علم باشد و آيات قرآن را با هنر و علمى که آموخته است مقايسه کند، به همان صورت که من مقايسه کردم، بدون ترديد به اسلام خواهد گرويد، البته اگر صاحب عقلى سليم و بى‌غرض باشد».

نظر دکتر گرینیه  درباره قرآن

 «هربرت جرج ونو» نويسنده انگليسى

وقتى کسى از مجله‌هاى اروپا عقيده و راى او را درباره بزرگترين کتابى که از آغاز تاريخ بشر تاکنون بيتشر از ساير کتب در دنيا تأثير گذارد و مهمتر از همه به شمار آمده است، پرسيد او در جواب نام چند کتاب را برد و در پايان آن چنين گفت:
«اما کتاب چهارم که مهمترين آنهاست قرآن است، زيرا تاثيرى که اين کتاب آسمانى در دنيا بر جاى نهاده نظير آن را هيچ کتابى نداشته است».

نظرجرج ونو درباره قرآن

«گوته» شاعر و نويسنده آلمانى (م، 1832)

گوته مى‌گويد:
«ما در اول، از قرآن رويگردان بوديم، ولى طولى نکشيد که اين کتاب توجه ما را به خود جلب نمود و به حيرت درآورد و بالاخره مجبور شديم اصول و قواعد آنرا بزرگ بشماريم و در مطابقت الفاظ با معانى بکوشيم. مرام و مقصد اين کتاب بى‌اندازه قوى و محکم و مبانى آن بلند و از اين نظر ما را به اهميت و علوّ مقام خود بيشتر جذب مى نمايد. با اين وصف به زودى بزرگترين تاثير خود را در تمام جهان نموده، نتيجه مهمى از خود به جا خواهد گذاشت. و نیز مى‌گويد:
بزودى اين کتاب توصيف ناپذير(قرآن)، عالم را به خود جلب نموده و تاثير عميقى در دانش جهان نهد و در نتيجه جهانمدار گردد».

نظر گوته  درباره قرآن

«ه.چ.ولز» دانشمند و مورخ (م، 1946)

این دانشمند انگلیسی مى‌گويد:
«در قرآن بهترين عبارات و عالى ترين جملات نازل گرديده و اسلوب فصاحت و بلاغت آن تا به حدى زيباست که عقول را حيران ساخته است. قرآن کتابى است ابدى و جهانى».

نظر ولز درباره قرآن

راکستون

او خاورشناس و محقق اسکاتلندى که در زمينه مسائل قرآنى مطالعاتى داشته است، مى‌نويسد:
«ساليان درازى در جستجوى حقيقت بودم تا اينکه حقيقت را در اسلام يافتم. پس قرآن مقدس را ديدم و شروع به خواندن آن کردم. او بود که تمام سؤالات مرا جواب گفت. قرآن ابهت و ترس در انسان ايجاد مى‌کند و با اين روش ثابت مى‌کند که هر چه مى‌فرمايد راست است».

نظرراکستون درباره قرآن

 بانو واگليرى

خاورشناس، دانشمند ايتاليايى و پرفسور ادبيات عرب و استاد تاريخ تمدن اسلام در دانشگاه ناپل ايتاليا که فعاليت‌ها و تحقيقات فراوانى در زمينه دين مبين اسلام و مفاهيم و مضامين قرآن کريم داشته است، مى‌گويد:
«با اينکه قرآن در سراسر جهان اسلام بارها خوانده مى‌شود، خواندن آن با اين همه تکرار در پيروانش ايجاد خستگى نمى‌کند بلکه به عکس در ضمن خواندن مکرر هر روز عزيزتر مى‌شود. در خواندن يا شنيدن قرآن در ذهن خواننده يا شنونده حس تعظيم و تکريم برمى‌انگيزد. متن قرآن در طول اعصار و قرون تاريخ نزول آن تا امروز به همان صورت باقى مانده و تا وقتى که خدا بخواهد و تا جهان ادامه داشته باشد باقى خواهد ماند».

نظرواکلیری درباره قرآن

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث