گرانترین غذای جهان در ماه رمضان

گرانترین غذای جهان در ماه رمضان

۳۱ تیر ۱۳۹۴ 0 معارف

 

امروز در جهان غذا ها و دسرهایی سرو می شود که با مواد خاصی تهیه شده و به صورت بسیار زیبا یی تزیین می شود و البته به قیمت خیلی بالایی هم به مشتریان ثروتمند عرضه می شود.شما برای اینکه یکی از این غذا های گرانقیمت را میل کنید باید صدها و گاهی هزاران دلار هزینه بپردازید.

مثلاً شما برای برای خریدFleurBurger باید 5 هزار دلار پول داشته باشید. گوشت، فوی گراس، سس قارچ سیاه حلقه ای مواد تشکلی دهنده این برگر گرانقیمت هستند.   

همچنین Frrrozen Haute Chocolate از دسر های بسیار گرانقیمت است. این هات چاکلت یخ زده 25 هزار دلار قیمت دارد. بستنی یخ زده، مغز گردو و کرمی خاص اجزای اصلی تشکلی دهنده این دسر هستند، اما مهمترین نکته آن ترکیب 28 نوع کاکائو در آن است که 14 تای آنها از گرانترین انواع کاکائو هستند. روی این دسر با طلای خوراکی تزئین شده است.


این غذا چیزی نیست جز لقمه ای نان یا جرعه ای آب که بعضی از ما مسلمانان در روزهای ماه رمضان نوش جان می­ کنند که در نهایت برای ایشان بسیار گران تمام می شود.چرا که برای تهیه این یک لقمه نان لازم است فرد ایمان خود را که با ارزشترین دارایی اوست بفروشد. امام صادق (علیه السلام)فرمود:اگر چه این غذاها و دسرها بسیار گرانقیمت به نظر می رسند  اما غذای دیگری هم  هست که بیشتر در کشور های اسلامی سرو می شود و این روزها در ایران نیز طرفدارانی پیدا کرده است و بی تردید گرانقیمت ترین غذای جهان است. این غذا با وجود اینکه به سادگی تهیه می شود اما برای طرفدارانش بسیار گران تمام می شود. ویژگی این غذا این است که هزینه آن را فوراً پرداخت نمی کنید بلکه دهها سال بعد از حساب شما کسر می شود. و به همین دلیل است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. جالب است بدانید این غذا تنها در ماه مبارک رمضان سرو می شود پس برای تهیه این غذا باید منتظر ماه رمضان باشید.

هر کس یک روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ایمان از او جدا می شود. (وسائل الشیعه، ج 7 ص 181، ح 4 و 5)

به این ترتیب نه تنها پاداش عظیمی که خداوند برای روزه داران مقرر فرموده را از دست می دهد بلکه در عرصه قیامت سپر خود را در مقابل آتش دوزخ  از دست خواهد داد. رسول خدا فرمودند:

روزه سپر آتش (جهنم) است. الکافی، ج ۴ ص ۱۶۲


نویسنده: سید مهدی خدایی

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث