کتاب معرفت نفس (آیت الله مظاهری)

کتاب معرفت نفس (آیت الله مظاهری)

۲۴ آذر ۱۳۹۵ 0 نرم افزار

زبان:

 

 

کتاب معرفت نفس در سه جلد که  حاصل دروس اخلاقی آیت الله العظمی مظاهری در ماه مبارک رمضان ۱۴۳۵ قمری (سال ۱۳۹۳ ش) و نیز در شبهای جمعهٔ طول این سال در مسجد حکیم اصفهان است، 
جلد اول از کتاب، شامل پنج فصل کلی است که در آن، موضوعات مرتبط با روح، نفس و جسم انسان، مانند دو بعدی بودن انسان، خصوصیات روحی و جسمی انسان، تکامل روح و جسم، یاری دهندگان ابعاد وجودی انسان و... طی هجده گفتار، بررسی شده است.
جلد دوم با موضوع کلی «هدف از خلقت انسان»، عرضه شد که در آن، چهار هدف از اهداف خلقت انسان که عبارت بودند از: «نیل به مقام وصول و شهود»، «دستیابی به بهشت جاودان»، «ارتقاء به مقام عبودیت و بندگی» و «صعود به مقام آدميت)، مطرح گردید.
چلد سوم، به موضوع راهکارهای تهذیب نفس از دیدگاه قرآن کریم، با محوریت دستورالعمل مطرح در سورهٔ مبارک معارج، اختصاص دارد که انسان می تواند با عمل به آن، به مقام آدميت که از مهمترین اهداف خلقت اوست، دست یابد. 
در کتاب حاضر، هر کدام از دستورات و راهکارهای مطرح در سورهٔ معارج، طی یک فصل بررسی شده و مجموعاً پنج فصل کتاب را تشکیل می دهد که عبارتند از: «راهکار اول: اهتمام به نماز »؛ «راهکار دوم: اهتمام به قانون مواسات»؛ «راهکار سوم: تقویت ایمان و باور قلبی به معاد»؛ «راهکار چهارم: حفظ عفت و غیرت)؛ «راهکار پنجم: امانت داری و پایبندی به عهد و پیمان».
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث