کتاب شرح کامروایی (شرح خدمات خیّر نیک‌اندیش سید حسین رضازاده)

کتاب شرح کامروایی (شرح خدمات خیّر نیک‌اندیش سید حسین رضازاده)

۰۵ اسفند ۱۳۹۷ 0 نرم افزار

زبان:

این اثر مکتوب متاثر از اندیشه خیر خواهی و برای گسترش مبانی انجام کار خیر در جامعه است. کتاب شرح کامروایی در دو مجلد و 12 فصل پیرامون شخصیت، زندگی و شرح خدمات گسترده جناب آقای حاج سید حسین رضازاده در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و حوزه سلامت تدوین و به زیور طبع آراسته شــده است. با نگاهی گذرا به زندگی انسان های موفق و توجه به مولفه ها و شاخص های موفقیت در وجود و سیر زندگی افراد می توان به ریشه ها و بن های اصل در متن و بطن زندگی هم به لحاظ تاریخ جغرافیای فرهنگی و هم خاستگاه خانوادگی و اجتماعی اشاره داشت و علل توفیق را در فراسوی علت های مادی صرف جستجو کرد و ریشه های اصیل را در زمینه ها و بستر هدایت الهی و آسمانی دانست که متناسب با ظرف وجودی و بهره لیاقت و شایستگی هدایت آنان، میزان توفیق و تاثیرگذاری بر حوزه ها و ساختارهای اجتماعی جامعه را به تماشا نشست.

بلاشک توفیق از جانب خداوندگاری است که زمینه های لازم رشد افرادی را در مسیر زندگی آنان به نحوی فراهم می سازد که فرد قابلیت تام برای ظهور استعدادهای شگرف خود و به فعلیت رسانیدن آن در جهت کسب رضای خداوند و آرامش و سعادت مردم، پیدا می کند. اصفهان،این شهر دیرپای فرهنگ و تمدن غنی در ایران اسلامی، گواه وجود و نشان های والا و سترگی است که در طول تاریخ پر افتخار خود منشا خدمات بزرگی بوده که می توان آثار وجودی آنان را به عینه در همه حوزه ها و زمینه های متعدد ملاحظه و مشاهده نمود.

اثر مکتوب یاد شــده متاثر از اندیشه ایی اســت که به درخواست دلسوزان به بســط و توســعه مبانی خیر برای آرامش و ســلامت جامعه و بمنظور ر نیک ارائه الگو و مدلی زنده در تصویر و تفســیر مبانی توفیقات الهی خیر اندیش جناب آقای حاج ســید حسین رضازاده، به رشــته تحریر در آمده که با تصویر ریشه های شــکل گیری شــخصیت در خانواده ای روحانی و متدین و متعهد به حقوق الهی و مناسبات روابط انسانی و توجه به شبکه ارتباطات اجتماعی و سرمایه اجتماعی، به ابعاد وجودی گوناگون این خیر نیکو مرام پرداختــه و با الگوگیری از آیة شــریفه ّ آیه 24 سوره ابراهیم «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ؛ آیا ندیدی خدا چگونه مثل زده؛ سخنی پاک که مانند درختی پاک اســت که ریشــه اش اســتوار و شــاخه اش در آسمان اســت؟» در یک مدل درخت واره به ریشــه ها و بن مایه های فکری و عقیدتی و نتایج و ثمرات موثر و مفید به جامعه، بدان پرداخته ام. در این مسیر با بهره گیری از خاطرات دوران مسئولیتم در حوزه فرهنگ بالنده استان و آغاز شکل گیری موسسه ای که منشا خیر و برکات بسیاری برای جامعه محققین و پژوهشگران فرهنگی به ویژه مبانی اعتقادات شیعه گردیده و دیگر دلسوزان به ارائه خدمات موثر فرهنگی و اجتماعی به مردم شریف و نجیب، تبدیل به تصویری مکتوب شده است. امید آن است که مطالعه این اثر فاخر، توانسته باشیم با بهره مندی از فیوضات قرآن مجید و توفیقات الهی و عنایت ائمه معصومین (علیهم السلام)، در معرفی فردی نیکوکار و مؤمن به آرمان های والای انقلاب اسلامی و برخاسته از خانواده ای مذهبی و ولایی و متعهدبه اصول منبهات مکتب اسلام توفیق یافته باشم واین اثر تاثیرات خود را بر انسجام اجتماعی وافزایش و اعتلای سرمایه اجتماعی بیش از پیش گذارد

مراسم رونمایی از کتاب شرح کامروایی


مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط دکتر نیکدستی از قاریان برجسته کشوری آغاز گردید.




آيين نكوداشت حاج حسين رضازاده از خيرين باسابقه استان اصفهان با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران، روساي سازمان ها و نهادهاي دولتي، روحانيون و ائمه جمعه و جمع كثيري از مردم اصفهان در سالن همايش هاي اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: اصفهان در دنیا و در کشور سرآمد حوزه فرهنگ بوده خاطرنشان کرد: ترویج نیکوکاری و کار خیر نیز بسیار پسندیده بوده و اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای کشور در گسترش فرهنگ خیریه و نیکوکاری است.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:   اگر فردی در ارتباط با انجام کار خير از وقت، مال و جان خود می گذرد، خدمات آنها دیده خواهد شد و حق شناسی می شود.


مولف کتاب 'شرح کامروایی' در این آیین گفت: کتاب شرح کامروایی 2 جلد در حدود یک هزار و 600 صفحه به ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و حوزه سلامت سیدحسین رضا زاده یکی از نیکوکاران اصفهان به عنوان برای نسل جوان پرداخته شد. حمیدرضا چاکری افزود: با نگاهی گذرا به زندگی انسان های موفق و توجه به مولفه های موفقیت آنها می توان به ریشه ها دست یافت و علل توفیق ها را در فراسوی علت های مادی جستجو کرد.


فریبرز راهدان(ویراستار کتاب): این کتاب تلفیقی از متن و تصویر است و فرصتی برای آشنایی جوانان برای ورود به عرصه کارهای خیر و عام المنفعه است


سیدحسین رضازاده: قدم گذاشتن  در مسیر خدمت به مردم و دین ،به برکت ارتباط با خدا، دعا، جلسات قرآن و اطاعت از پدر و مادرم بوده است.

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث