معرفی کتاب: الصحیفة‌ الفاطمیة‌ الجامعة‌

معرفی کتاب: الصحیفة‌ الفاطمیة‌ الجامعة‌

۲۳ شهریور ۱۴۰۰ 0 اهل بیت علیهم السلام

زبان:

موضوعات:

یکی از برکات کوثری بانوی گرانقدر، حضرت زهرا (س) ، دریای بیکران معارف والا و نابی است که در قالب دعا از ایشان به جای مانده است. دعاهای روح افزا و جان فزائی که آرامش و طمأنینه را در پرتو انس با خدا و راز و نیاز با غنیّ و قادر مطلق در نهاد آدمی نهادینه می نماید و او را از غرقاب و منجلاب دوری از معبود عالم وجود به وادی صلاح دائمی می رساند و نتیجه و غایت خلقت را رقم می زند.

در این‌ کتاب‌ دعاهای حضرت‌ به صورت مدون آمده است،‌  و شامل موارد زیر می باشد: تسبیح‌ و تمجید و طلب‌ حوائج‌ و دعای‌ بعد از نمازها و امان‌ از بلاها وادعیه‌ ایام‌ هفته‌ و تعقیبات‌ نمازهای‌ یومیه‌، و استغاثه‌ به‌ خدا، و دعا هنگام‌ شهادتش‌ و برای‌ همسر و فرزندان‌ وذریه‌ و شیعیان‌ و دوستان‌ فرزندانش‌، دعا در محشر برای‌ رفع‌ عذاب‌ از دوستانش‌، شفاعت‌ امت‌ پدرش‌، دعا بر علیه‌ ظالمینش‌، و بر ابوبکر و عمر و لعن‌ و نفرین‌ بر عمر پس‌ از پاره‌ کردن‌ سند فدک‌ و نیز لعن‌ بر قاتلین‌ فرزندش‌حسین‌ (ع).

پس‌ از ذکر دعاهای‌ حضرت‌، ادعیه‌ای‌ از امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌ (ع)‌ در کتاب‌ ذکر شده‌ است‌. عنوان‌دیگر این‌ کتاب‌: «الصحیفة‌ الفاطمیة‌ الجامعة‌ لادعیة‌ بنت‌ رسول‌ الله سیدة‌ النساء فاطمة‌ الزهراء (س)‌ وشبلیها الامام‌ الحسن‌ بن‌ علی‌ و الامام‌ الحسین‌ بن‌ علی‌ (ع)‌» است‌.

این کتاب توسط ناشر موسسه‌ امام‌ مهدی‌ (ع)‌ در قم منتشر شده است و 184 صفحه می باشد.

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث