روز آخر ماه رجب و نماز سلمان در این روز

روز آخر ماه رجب و نماز سلمان در این روز

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ 0 ادعیه و زیارات
مرحله مهم ديگرى كه در اين ماه براى سالك وجود دارد روز آخر اين ماه است. 
از مهمترين اعمال اين روز خواندن قسمت سوم نماز سلمان رحمه اللّه - كه در مطالب روز اول شرح آن گذشت - مى ‏باشد. قسمت سوم آن نيز مانند دو قسمت پيشين ده ركعت است جز اين كه بجاى دعاهاى قبل بين هر دو ركعتى اين دعا را مى‏ خواند:
لا إله إلا اللّه وحده لا شريك له له الملك و له الحمد
يحيي و يميت و هو حيّ لا يموت بيده الخير و هو على كلّ شي‏ء قدير
و صلّى اللّه على سيّدنا محمّد و آله الطّاهرين و لا حول و لا قوّة الا باللّه العليّ العظيم
در اين روز بايد در عرضه اعمال و عرض ناتوانى و كوتاهى خود تلاش نموده و همراه با اعتراف صادقانه و حيايى خالص و با وارد شدن از در فضل بزرگ او براى تمام حالات و اعمال خود چاره‏ جويى نموده و آنان را اصلاح نمايد. و با دوستان روسفيد خداوند به او متوسل شود. 
كه او كريم بوده و كرامت را براى اوليا و بندگانى كه بدنبال وسيله ‏اى به در او آمده و محتاج به رحمت او هستند، دوست دارد. در كتاب خود آورده است: (امن يجيب المضطر اذا دعاه و يكشف السوء)[1]، اى كسى كه وقتى او را بخوانند بيچارگان را اجابت نموده و گرفتاريشان را برطرف مى ‏نمايد. و باين جهت كه او «كريم العفو» مى ‏باشد. و «كريم العفو» را به كسى كه گناهان را بخشيده و آنها را تبديل به چند برابر نيكى مى‏ كند تفسير كرده ‏اند. و بايد در توسل و عرضه اعمال و عرض ناتوانى و كوتاهي ها لطافت بخرج داده و مراقب باشد كه مبادا با پايان ماه از حمايت مولاى خود خارج شود. و به درگاه خداى متعال تضرع نمايد كه او را براى هميشه در حمايت خود قرار دهد و حمايت او در ماه يا حالت يا مكان خاصى نباشد. و بايد در اين جهت اهتمام داشته و از اهل غفلت نباشد. 

[1]) سوره النمل، آیه 62

 

کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث