آیین رونمایی از کتاب حکمت بندگی

آیین رونمایی از کتاب حکمت بندگی

۲۱ دی ۱۳۹۴ 0 موسسه

 کتاب «حکمت بندگی»،مجموعه مباحث تفسیری فلسفه برخی از احکام تکوینی و تشریعی قرآن مجید؛ یادگاری ارزشمند از حضرت آیه الله حاج سید حسن فقیه امامی«قدس سره»  با همت موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت«علیهم السلام»  در دو جلد منتشر شد.

مراسم رونمایی از کتاب در روز 24دیماه برگزار می گردد.

نگاهی به زندگی آیت الله فقیه امامی:

مرحوم آيت الله آقاي حاج سيد حسن فقيه امامي متولد 1354 قمري (1313 شمسي) فرزند مرحوم آيت الله حاج آقا عطاء الله فقيه امامي، حقيقتا از مفاخر حوزه ي علميه و جامعه ي روحانيت اصفهان بودند.
ايشان در محضر پدر بزرگوارشان و نيز جمعي از علماء و مدرسين و زعماي حوزه ي علميه اصفهان، مراحل تحصيلي را در دوره ي مقدمات و سطح و خارج گذرانده اند كه از جمله اساتيد ايشان به غير از پدر بزرگوارشان مي توان به شخصيت هايي چون آيت الله العظمي آقاي حاج سيد علي موسوي بهبهاني و حضرات آيات حاج شيخ محمّد حسن نجف آبادي، حاج شيخ علي مشكوه سدهي، حاج سيد مرتضي موحد ابطحي، حاج شيخ عباسعلي اديب، حاج سيد علي اصغر برزاني، حاج شيخ علي قديري كفراني، حاج شيخ احمد فياض ،حاج آقا حسن خادمي ، مرحوم آقا شيخ محمّد علي معلم حبيب آبادي و نيز جمع ديگري از علماء و مدرسين حوزه ي علميّه ي اصفهان اشاره كرد.

خدمات ارزنده آيت الله فقيه امامي

آن عالم فقيد در تأسيس، تجديد بناء و يا تعمير برخي از مدارس علميه ي اصفهان تلاش خستگي ناپذيري داشت و بدين وسيله، خدمتي بزرگ به حوزه ي علميه و رشد و توسعه آن نمود كه در اين جا به برخي از آن ها اشاره مي شود؛
- تجديد بناي سه طرف جنوبي و شمالي و شرقي مدرسه ي ذوالفقار و تكميل طرف غربي آن.
- تأسيس مدرسه محموديه، در نزديكي مدرسه ي ذوالفقار كه در حال حاضر مشغول تجديد بناي آن، بنحو مفصل و اساسي در سه طبقه، بنا شده است.
- تأسيس مدرسه ي جواديه، متصل به مدرسه محموديه.
- تأسيس مدرسه ي الغدير، در انتهاي خيابان مشير انصاري و...

كرسي تدريس آيت الله فقيه امامي

ايشان به مدت 34 سال در حوزه ي اصفهان در رشته هايي چون علوم ادبي و منطق و حكمت، كلام و عقائد، تفسير قرآن و شرح نهج البلاغه، رجال و درايه، فقه و اصول مشغول به تدريس بود كه تا همين اواخر هم قبل از فوت به تدريس رسائل و مكاسب مرحوم شيخ اعظم انصاري و كفايه الاصول و خارج فقه و نيز تفسير قرآن و شرح احاديث و نهج البلاغه، اشتغال داشتند.
آن عالم وارسته همچنين در زمان حيات خود ، ظهرها در مسجد الكريم و شب ها در مسجد بابا محمّد علي سقا (مسجد امامي) به اقامت جماعت و سخنراني ديني مي پرداختند و در جلسات منظم و هفتگي، براي جمعي از پزشكان و مهندسان و ساير تحصيل كرده ها، به افاضه ي علمي و ديني مشغول  بودند و به طور مستمر، دروس و مباحث ديني را بر آن ها عرضه مي نمودند.

نقش مؤثر‌ آيت الله فقيه امامي در رسوا نمودن فرقه‌هاي گمراه كننده

از قسمت هاي جالب در زندگي اين بزرگمرد، مبارزات مستمري است كه با فرقه هاي گمراه و مفسد و گروهك هاي منحرف از قبيل بهائي ها، كمونيست ها، التقاطي ها و وهابي مسلك ها، داشتند و با بحث هاي زياد و مناظرات مستدل و قوي، در رسوا نمودن و محكوم كردن آن ها، نقش بسيار موثري، ايفا نمودند.

حمايت همه جانبه از مؤسسات خيريه

همچنين، همكاري و حمايت نزديك و گسترده ي ايشان با موسسه هاي ديني، و خيريه اي كه بنام نامي پيشوايان معصوم عليه السّلام، فعاليت خدماتي و اجتماعي داشته و دارند، بسيار ارزشمند مي باشد كه به عنوان نمونه مي توان از همكاري با انجمن مددكاري امام زمان (عج)، سازمان آموزشي ابابصير، صندوق قرض الحسنه ابا صالح المهدي (طلاب)، انجمن خيريه حضرت اباالفضل (ع) ويژه پيوند كليه، راديولوژي و آزمايشگاه مهديه (ع) و ... نام برد.
آن استاد فرزانه حقيقتا استادي دلسوز، تربيت كننده اي مدبر، بود كه با بهره گيري از علم وعمل و تقوي و مكارم اخلاقي، نقش بسيار اساسي،‌ در رشد و توسعه ي حوزه ي علميه ي اصفهان و در تعليم و تربيت طلاب و تبليغ و ترويج دين و دفاع از حريم مكتب ولايت و امامت، داشت.

گالری: 
کتاب حکمت بندگی اثری ارزشمند از حضرت  آیت الله  حاج حسن فقیه ایمانی
کتاب حکمت بندگی اثری ارزشمند از حضرت  آیت الله  حاج حسن فقیه ایمانی
کتاب حکمت بندگی اثری ارزشمند از حضرت  آیت الله حاج حسن فقیه ایمانی
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث