دومین یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش)

دومین یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش)

۱۴ خرداد ۱۳۹۵ 0 موسسه

 دومین یادواره «دختر آسمانی» عصر جمعه 14 خردادماه با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره نوجوان نخبه قرآنی مرحوم «فاطمه پرورش» در سالن خدیجه کبری«سلام الله علیها» موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) برگزار گردید.

در ابتدای دومین یادواره مهندس فضیلتی«رئیس هیات مدیریه مجمع خیرین استان اصفهان و مجمع نخبگان قرآنی استان اصفهان» با بیان اینکه بایستی نگاه ویژه ای به نخبگان قرآنی شود به ضرورت  تاسیس «مجمع نخبگان قرآنی» در سالروز رحلت نخبه قرآنی فاطمه پرورش اشاره کرد.

ایشان ازجمله اهداف «مجمع نخبگان قرآنی» را چنین برشمردند: سیاستگذاری کلان و برنامه ریزی در امور نخبگان و استعدادهای برتر،  شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته و برتر، ایجاد بانک اطلاعتی در مورد نخبگان، آموزشهای خاص و جلسات مستمر با نخبگان، برگزاری همایش های سالیانه و معرفی نخبگان ،برگزاری دوره های آموزشی و.....

فعالیتهای  مجمع نخبگان قرآنی تا سن 15 سالگی نخبگان قرآنی استان اصفهان  را در برمی گیرد.

 

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری « دومین یادواره دختر آسمانی» امتیاز و شاخصه ویژه فاطمه پرورش را رضایتمندی پدر و مادر از وی دانستند که منتهی به رضایت پروردگار می شود، و ادامه دادند:زمانی که والدین از فرزند راضی باشند خدای متعال نیز از فرزند راضی است.  و درآیه 23سوره اسراء ،آیه والدین است این موضوع به صراحت بیان شده است که در ابتدا عبادت پروردگار وبلافاصله می فرماید:و بالوالدین احسانا.ایشان رفتارمرحوم فاطمه پرورش با خانواده خود را نشان دهنده تاثیر قرآن بر شخصیت وی دانستند.

 
آیت الله مهدوی مدعوین در جلسه را به  انس با قرآن توصیه کردندو مراحل انس با قران را در 5مورد بیان کردند: 1-تلاوت ظاهری قران ؛-2صوت و لحن 3-آشنا شدن با ترجمه قرآن؛4- حفظ قرآن؛5-آشنا شدن با تفسیر قرآن. طی کردن این  مراحل باعث تربیت و رشد و تعالی انسان می شود.
عضو خبرگان رهبری ضمن اشاره به این نکته که  انس با قرآن ما را با پیام قرآن آشنا می کند، اظهار داشتند:حفظ قرآن دو فایده دارد 1. باعث تقویت حافظه می شود  2.انس با قرآن سبب تربیت انسان می شود. 
 

 

شروع یک جریان برای تربیت نخبه‌های قرآنی

دبیر کمیته فرهنگ عفاف و پوشش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزاری یادواره «دختر آسمانی» را شروع یک جریان اعلام کرد و گفت: این یادواره با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش روز جمعه برگزار شد.
حامد رحمانی، الگوسازی شخصیت های بزرگ استان را مهم ترین هدف کمیته عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: بعد از این یادواره، برنامه‌های مهمی از جمله بزرگداشت افرادی را خواهیم داشت که علاوه بر کسب موفقیت در عرصه‌های مختلف در حفظ عفاف و حجاب نیز نخبه بودند.
 
 
گفتنی است دومین  یادواره دختر آسمانی توسط کمیته فرهنگ، عفاف و پوشش سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با مشارکت جامعه القرآن کریم استان اصفهان  و موسسه تحقیقات ونشر معارف اهل البیت علیهم السلام برگزار گردید.
یادواره دختر اسمانی یادواره دختر آسمانی یادواره دختر آُسمانی

 

آشنایی مختصری با فاطمه پرورش

فاطمه پرورش در سن 3 سالگی با قرآن آشنا و در سن سیزده سالگی در جامعه‌القرآن کریم اصفهان حافظ کل قرآن شد، وی در سال ۹۱ حائز رتبه دوم ستاره دخت ایران شد؛ همچنین پرورش رتبه های قرآنی، علمی، المپیاد ادبی، سرود و تواشیح را کسب کرده بود و درآخرین بهار زندگی‌اش موفق به اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث شد. فاطمه پرورش در تاریخ (هشتم خرداد) سال 1393 در حالی که بیش از 18 بهار از عمرش نگذشته بود، در حریق منزل پشت در، در اثر دود و آتش دچار مرگ مغزی و بنا به خواسته قبلی خودش اعضایش حیات بخش انسان‌های دیگر شد.

از جمله موفقیت‌های این نخبه قرآنی:

  • کسب عنوان برترآزمون المپیادهای علمی کشور در رشته ادبی، 
  • کسب عنوان حافظ برتر قرآن در دوره ولایت مدارس خاص سال ۹۲،
  • عضو کانون نخبگان جوان استان اصفهان (طرح یاران)،
  • کسب مقام شاگرد اولی در ۵سال دوره دبستان،
  • گواهینامه طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره‌های قرآن کریم سال ۸۹ (سمپاد) 
  • ,...
گالری: 
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
آقای سید حسین رضا زاده در یادواره دختر آسمانی سال95
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در یادواره دختر آسمانی
یادواره دختر آسمانی (نوجوان نخبه قرآنی مرحوم فاطمه پرورش) سال 95
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث