مراسم تشییع  و خاکسپاری بانو علویه همایونی در اصفهان

مراسم تشییع و خاکسپاری بانو علویه همایونی در اصفهان

۱۲ تیر ۱۳۹۵ 0 موسسه

 

پیکر مرحومه زینت السادات علویه همایونی از شاگردان برجسته بانو مجتهده امین در جوار امامزاده ابراهیم اصفهان تشییع و خاکسپاری شد.بانو علویه همایونی که در چند سال اخیر به دلیل مشکلات کهولت سن در خانه بود صبح روز پنجشنبه 10 تیر ماه در سن 99 سالگی دارفانی را وداع گفت.
تأسیس حوزه علمیه خواهران و تألیف کتبی از جمله زن مظهر خلاقیت الله، نسیم ولایت، عشق ذوی‌القربی، سفرنامه، زندگی‌نامه بانو امین، ترجمه اربعین الهاشمیه و ترجمه کتاب اسرارآلایات صدرالمتألهین شیرازی از جمله سوابق این بانوی فقیه بود.

مراسم تشییع پیکر بانو زینت‌السادات علویه همایونی از فقهای جهان تشیع صبح شنبه 12تیرماه 1395 با حضور گسترده مردم و مسؤولان استان اصفهان برگزار شد.در این مراسم رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر،جمعی از مسولان شهری و اقشارمختلف مردم حضور داشتند. 

حضور مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت«علیهم السلام» در کنار مسئولان «در مراسم تشییع و خاکسپاری بانو علویه همایونی »
 
 
اقامه نماز بر پیکر این بانوی عالمه توسط آیت‌الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان صورت گرفت و پیکر وی برای تدفین، به امامزاده ابراهیم منتقل شد.

متن پیام تسلیت مدیرعامل موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت «علیهم السلام»به‌مناسبت در گذشت بانو علویه همایونی

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت عالمه فاضله بانو علویه همایونی که از مفاخر دینی و چهره ماندگار حوزه علمیه خواهران بودند به همه بازماندگان تسلیت می گویم.
ترک دنیا برای دائمی نمودن مهمانی خدا، تحفه رمضان بود که از جانب میزبان به مرحومه حاجیه خانم علویه همایونی رسید.
گر چه این "سفرنامه" به دست ما نخواهد رسید، امّا چون این هجرت با "عشق ذوی القربی" طی می شود، "نسیم ولایت" او را فرا خواهد گرفت و سرّی از "اسرار الآیات" الهی خواهد شد.
شاید این امانت به امین رسد که دانش آموخته اش چون او، "مظهر خلاقیت الله" شد.    
رهجویان راه، مسیر را از کسی دریافت می کنند که سادات را زینت شده و مکتب فاطمه «سلام الله علیها» اولین آموزگارش بوده است. طوبی لها     

 

از خداوند متعال علوّ درجات و همجواری در بهشت برین با حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا «سلام‌الله‌علیها» را برای آن بانوی عالمه و پرهیزکار مسألت می نمایم.
 
گالری: 
مراسم تشییع و خاکسپاری بانو علویه همایونی در12تیر ماه 95
مراسم تشییع و خاکسپاری بانو علویه همایونی در12تیر ماه 95
کانال قرآن و حدیث را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید.
آپارات موسسه اهل البیت علیهم السلام
کانال عکس نوشته قرآن و حدیث در اینستاگرام
تلگرام قرآن و حدیث
کانال قرآن و حدیث در ایتا
کانال قرآن و حدیث در گپ
پیام رسان سروش _ کانال قرآن و حدیث